Waarom moet ik bewust een dubbele vraag stellen? (zie toelichting).

Ik stelde net bewust een vraag die al eerder gesteld was, namelijk de vraag: "Worden dubbele vragen verwijderd?" die al geruime tijd geleden door KBelg was gesteld.

Uiteraard is mijn vraag geheel terecht verwijderd, hij was tenslotte dubbel, dat staat in de richtlijnen.

De reden dat ik deze vraag stelde was omdat ik zeer geregeld vragen voorbij zie komen die al eerder gesteld zijn, deze worden niet allemaal even consequent gemodereerd, ik had er nu een specifiek op het oog, die ongeveer op dezelfde tijd is verwijderd als mijn vraag, ik vraag me echter serieus af of die vraag verwijderd zou zijn als ik niet bewust een dubbele vraag had gesteld om zo de aandacht op deze situatie (in de algemene zin) te vestigen.

In het kort dus: Waarom moet ik eerst bewust een dubbele vraag stellen voordat er iemand wakker wordt en een andere dubbele vraag ook gaat verwijderen?

P.S. Dit was niet de eerste keer dat ik meen te zien dat er vrij laat of niet wordt ingegrepen bij (soms) ernstige overtredingen. Dan zie ik dat des te meer als een rechtvaardiging voor een systeem waarbij je op de hoogte wordt gehouden als je misbruik meldt. Dat is ook een beetje waar ik heen wil met deze vraag en deze handelwijze.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Nee hoor. Er is niet altijd een mod aanwezig. Ik was net ingelogd en bezig de vragen door te nemen. Ik zag jouw vraag en de vraag waarop je doelt vlak na elkaar. Vandaar dat ze beide verwijderd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. Ik weet ook wel dat er niet altijd mods aanwezig zijn, het is ook geen persoonlijke kritiek naar jullie toe, maar de situatie waar ik op doel komt kennelijk wel vaker voor. Ik heb het ook al eens (min of meer) via 'contact' voorgesteld, maar misschien moet ik dat nog eens doen, maar dan wat directer en duidelijker, ik denk namelijk dat het verstandig is dat je op een vraag via 'contact' en een melding via 'meld misbruik' binnen een bepaalde tijd altijd antwoord moet krijgen (behoudens bij overmachtsituaties), waardoor je inzicht krijgt in wat (en of) er iets gedaan wordt met je suggestie. Daarmee neem je namelijk het idee weg dat er wel regels zijn, maar dat ze niet consequent worden toegepast. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de enige ben met het idee dat de regels soms niet consequent worden toegepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid: meldingen van misbruik worden wel door de mods gezien en behandeld. We sturen hierop meestal geen PM, tenzij de situatie daar wel om vraagt. Meldingen via het contactformulier worden niet door de mods gezien maar door de administrators.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat onderscheid was me ook duidelijk. Een aantal malen zie ik echter redelijk ernstige dingen voorbijkomen, dubbele vragen staan overigens niet hoog op mijn lijstje als ik ernstig zeg. Op het moment dat je als gebruiker een 'meld misbruik' aanklikt omdat er iets ernstig misgaat en een halve dag, of enkele dagen later is er niets veranderd dan is het gebrek aan inzicht in wat er met je melding gebeurd is voor mij persoonlijk storend. Ik begrijp wel dat een melding toch bij jullie terecht is gekomen en dat jullie misschien besloten hebben er niets mee te doen. Er is (om het werkbaar te houden) ook weinig ruimte voor directe discussie met moderators lijkt me, maar standaard een eenzijdig bericht richting degene die iets meld over of er wel of niet iets gedaan wordt met een melding (en eventueel wat) zou mijns inziens op zijn plaats zijn.

Andere antwoorden (2)

Prachtig, jij stelt iets aan de orde waar Gv niet blij mee zal zijn...

WOW... te gek...

GV doet alles in het geheim en als jij de focus legt op dat wat geheim moet blijven dan ben jij de klos...
Ik getuig ervan, en als je zo doorgaat met dit, waar je nu mee bezig bent, dan krijg je speciale aandacht en dan ga jij dat voelen in een aparte status...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zullen zien Xinix, ik lig daar niet wakker van.
Je hoeft toch niet zo omslagtig te doen? Kinderachtig gedoe vind ik het. in een ver ver verleden is er al eens een wijs persoon geweest die dat opschreef in de vorm "Wat Gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet"

Kortom, gebruik gewoon het knopje "tip een modje" of te wel "meld misbruik" en laat iemand die daar voor is aangesteld gewoon zijn werk doen. Nu moet hij drie dingen doen in plaats van één: 1. jouw dubbele vraag dichtgooien 2. Jou beantwoorden 3. De beoogde foute vraag dichtdoen...