Hoe maak je Tom Ka Kai soep? Heeft iemand het recept? Tips zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Onderstaand recept vond ik op internet - zie link

Tom Ka Kai (Kokos-kippesoep)
Soepen, Voorgerecht, 4 personen, Thais

300 g kippevlees
1/2 kopje dunne plakjes gember
1 steel citroengras
5 blaadjes kaffir limoenblaadjes
5 stuks sjalotten
5 stuks rode peper
2 1/2 kop kokosmelk
1 tl zout
3 tl citroensap
2 tl vissaus
1 kop kokoscreme (santen)
.Bereiden
Was de kip en snijdt in kleine stukjes. Breng de kokosmelk aan de kook en voeg toe: gember, citroengras, djalotjes en kaffirblad. Voeg de kip toe en laat op een laag vuur gaar worden. Zodra de kip gaar is roer je de kokoscreme door de soep, zodra deze kookt, vuur uit. Voeg de vissaus toe, de citroensap en voeg naar keuze rode pepers toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Ik ga deze soep zeker eens proberen!

Andere antwoorden (1)

This simple Thai chicken soup has that distinctive Thai flavor - a balance of spicy, salty, sweet and sour. You will especially welcome this soup's warmth during the winter, when it can also provide you with added health benefits, helping to ward off the cold or flu. Tom Ka Kai can either be served as an appetizer or as the star player (noodles can be added if you're planning to make this soup as a main entree). So sip, slurp, and enjoy!
Prep Time: 8 minutes
Cook Time: 10 minutes
Total Time: 18 minutes
Ingredients:

* 6 cups good-quality chicken stock (Serves 2 as the main entree, or 4-6 as an appetizer)
* 1-2 chicken breasts, sliced, OR 1-2 cups roasted chicken or turkey
* 1 lemongrass stalk, OR 3 Tbsp. frozen prepared lemongrass
* 4 kaffir limes leaves (fresh or frozen)
* 1 cup shiitake mushrooms, sliced
* 1 thumb-size piece galangal or ginger, grated
* 1-3 fresh red chilies, minced (to taste), OR substitute 1/2 to 3/4 tsp. dried crushed chili
* 1/2 to 1 can good-quality coconut milk
* 2 Tbsp. lime juice
* 2+ Tbsp. fish sauce
* 1 tsp. brown sugar (optional, according to taste)
* handful fresh coriander leaves
* handful fresh basil leaves
* 3 spring (green) onions, sliced
* optional: other vegetables, like sliced bell pepper or cherry tomatoes
* optional: *wheat or rice noodles, if serving as the main course (see tip below)

Toegevoegd na 30 seconden:
Preparation:

http://thaifood.about.com/od/thaisnacks/r/TomKaKaisoup.htm