Werkt een apparaat van 230 volt op 220 lichtnet?

Ik wil een apparaat aanschaffen maar dat is 230 volt, krijg je er problemen mee als je het in het stopcontact doet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
10.9K

Antwoorden (3)

Als er een transformator tussen zit maakt het niet uit. Dus een verdikking van de stekker of een tussenstuk in de kabel zoals bij een laptop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het in het verleden gedaan en ik had er geen problemen mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sinds enige jaren is het electriciteits-net in nederland 230 volt (was vroeger 220 volt)
alleen spreekt iedereen nog 220 volt
je kunt dus gewoon de stekker in het stopcontact steken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke er is dus eigenlijk geen verschil ??