Wat is het verschil tussen een gewoon onderhemd en een thermo onderhemd?

Het wordt wat kouder nu, en ik wil een onderhemd gaan dragen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3K

Het beste antwoord

Hoe werkt thermo ondergoed

* Thermokleding wordt vaak thermo ondergoed
genoemd. Dit omdat je het onder je normale kleren draagt. Thermo kleding zit strak om het lichaam. Vaak is het van een soort stretch materiaal gemaakt, zodat het altijd om je lichaam past. Je krijgt als het ware een extra laag om je lichaam.
* Door het thermo ondergoed blijft je lichaam warm. Het lichaam verliest minder warmte door de thermo kleren. Daardoor voel je de kou minder snel wanneer je lang in de kou bent. Wanneer je thermokleding aantrekt voel je gelijk de warmte over je heen komen. Het thermo ondergoed neemt de warmte van je lichaam op, waardoor je je eigen warmte blijft voelen. Er zit een speciale vezel in die verwarmd.
* Thermokleding is niet vervelend om te dragen. Omdat het strak om het lichaam sluit voel je het eigenlijk niet zitten. Het materiaal is elastisch zodat je gewoon kan bewegen.
* Thermokleding is van dun materiaal gemaakt, waardoor het weinig weegt. Ook kan je lichaam gewoon blijven ademen. Je gaat dus niet zweten van thermokleding.

Van welk materiaal is thermokleding gemaakt.

* 60% polymide
* 35% Polyster
* 5% Elastaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou denken; een overhemd bestaat vaak uit 1 stof, een thermo overhemd uit twee stoffen waardoor je warmer blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een thermo onderhemd houdt de warmte vast en voert vocht af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een gewoon onderhemd is voor nu niet warm genoeg, als je zweet houdt het dat zweet vast, dit koelt af en je wordt nog kouder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thermo - kleren zijn veel warmer, & een gewoon onderhemd is maar iets dun ( hangt er natuurlijk vanaf)
een thermohemd bestaat uit een veel dikkere en dichte stof dan een gewoon onderhemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een belangrijke eigenschap van thermo kleding is hierboven ook al kort genoemd. Het voert het lichaamsvocht (transipiratie) af, in plaats van dat het dit opneemt. Hierdoor voorkom je dat het lichaam teveel afkoelt als gevolg van vochtige kleding. Hierdoor geeft het ook een comfortabel gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een thermohemd is een echte aanrader! Ik ben een koukleum (te weinig vet, mager). Voor mijn werk ben ik veel buiten: sinds ik dat thermohemd draag hou ik mijn lichaam goed warm en zelfs de gemene koude wind van afgelopen week gaat er niet doorheen. Een thermohemd isoleert vele malen beter dan een gewoon onderhemd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Let wel op bij aanschaf: ook in thermohemdenland is er verschil in prijs en dus in kwaliteit.