waarom maken gamemakers cheats terwijl ze der later om gaan zeiken?

ik vraag me af hoe dat komt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

ze zeuren niet het is je eigen risico.
hun verkopen het spel en als je het hebt gekocht dan zijn hun er niet meer verantwoordelijk voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hun/zij ???
Ze willen elk stuk van het spelletje apart kunnen testen en hebben voor testwerk de cheats nodig om te voorkomen dat je bij elke test weer eerst van voren af aan alles moet opbouwen.
Gewoon met die paar cheats de speler van de nodige , anders gedurende het spel op te bouwen "vaardigheden en hulpmiddelen voorzien welke een speler normaal op dat punt in het spel bij elkaar gespeeld zou moeten hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is overigens aan de speler of ie wel of niet wil cheaten. (Hooguit vervelend in multiplayer games)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal. De cheats maken het mogelijk om heel specifieke delen van het spel te testen. Je kunt er bijvoorbeeld niet achterkomen of alle monsters in een bepaalde area genoeg maar niet te veel loot laten vallen als je zelf door het derde monster wordt verslagen. Dus speel je bij het testen in god mode. En je komt er niet achter of je alle gebouwen in de juiste tijd kunt bouwen en upgraden als je niet genoeg goud hebt. Dus gebruik je bij het testen een money cheat. Dat spelers later achter die cheats komen en ze gebruiken: tja, ik begrijp nooit zo goed waarom je alle uitdaging uit een spel zou willen halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb weer iets geleerd vandaag, bedankt! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 En daar komt bij dat de cheats waar echt op neergekeken wordt in de multiplayerversies van sommige spellen vaak niet al in de spellen gezet zijn door de programmeurs, maar dat ze er achteraf bijgemaakt zijn door derden. Denk bijvoorbeeld bij first person shooters aan dingen zoals wallhacks en zo, waarmee je door muren kunt kijken. Dergelijke dingen worden nogal eens door middel van reverse engineering bedacht en behoren niet altijd bij de 'testcheats' die door de ontwikkelaars gebruikt worden. Ik vind sommige spellen overigens leuker met cheats en bij andere spellen kan het me niet moelijk of uitdagend genoeg zijn, daar zou ik eerder geneigd zijn om cheats in te zetten die het moeilijker maken als ik ze kende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je achter die cheat codes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt de gameontwikkelaar zelf de cheat codes bekend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms wel 7821
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@7821
1 antwoord is er al..zelf bekend maken door programmeurs
2e mogelijkheid : Ga googlen op betreffende spel. Vaak is er wel een site waar iemand de uitgezochte codes bekend maakt
3e en moeilijkste manier: Ga in het programma zelf kijken.
Code (gecompileerd) kun je niet gewoon lezen (alleen specialisten kunnen er misschien iets van maken met "reverse engeneering). Echter, afvragingen waar tekst gecontroleerd wordt, en cheat codes zijn tekst, blijven gewoon stukjes tekst. Met een heximale editor die ook gewoon letters kan weergeven kan je gaan zoeken naar woorden die mogelijk een cheat code zou kunnen zijn. Probeer dan in het spel zo'n code uit. 4e Er zijn mensen die een spel hacken en er zelf cheat codes in zetten. Die codes vind je meestal wel op een site. Wel moet je dan de aangepaste (gehackte) software hebben ipv de officiele.
Cheats zijn er ook gewoon voor een beetje rumor around the brand. Cheats zijn cool, er wordt over gesproken en de developers stoken dat vuurtje een beetje op met krokodillentranen. Als ze ze echt niet zouden willen hebben dan zouden die cheats er in de final versie wel uitgeschreven worden.