Hoe vertel je je ouders dat je steelt en meer dan 1x

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze weten het al!

Antwoorden (12)

door eerlijk te zeggen wat je hebt gedaan en zeggen dat je er heel erg veel spijt van hebt

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo die minnetjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd anyway bedankt voor de plusjes :P
Kies een moment dat je ouders rustig zijn en ga er samen voor zitten. Dan vertel je ze het gewoon. Laat ze even wennen aan het idee voordat je doorgaat met je verhaal.

Ze zullen boos, teleurgesteld en verdrietig zijn. Ook zullen ze vragen waarom je het doet en waar enz. Geef rustig antwoord en zeg dat je er graag vanaf wilt. Ik neem toch aan dat je het wilt oplossen toch?

Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk zijn.
Eerlijkheid duurt het langst. Je ouders zullen in het begin misschien teleurgesteld en/of boos zijn. Maar het zijn je ouders, het komt allemaal wel weer goed.
Misschien is het wel slim om erbij te zeggen waarom je hebt gestolen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Papa, mama, ik heb gejat.

Zo genoeg keren?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha!
Speel open kaart!

Spreek met ze af, ga rustig zitten en leg ze het rustig uit! Ben je bang dat je dicht slaat schrijf het op en geef het aan ze zo dat ze het rustig kunnen lezen...

Zorg dat jullie ruimschoots de tijd hebben om rustig te praten.

Sterkte en het eerlijk vertellen is de grootste stap in de goeie richting!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eigenlijk overbodig om hierop te reageren omdat je het antwoord zelf al wel weet: Eerlijkheid duurt het kortst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik heel eerlijk ben, zou ik het niet vertellen...
Ik heb er ook heel veel spijt van gehad nadat ik het verteld heb, ik doe het nu overigens ook niet meer..
maar als je het wilt vertellen:
WEL DOEN:
- rustig zeggen wat je hebt gestolen en hoevaak.
- als ze boos worden, GA ER NIET TEGENIN!!!
- zeg dat je het begrijpt als ze boos worden.

NIET DOEN:
- niet boos worden als zij boos worden.
- niet schreeuwen, krijsen, gillen.
- niet bijten, trekken, schoppen (:
- niet huilend op je knietjes zakken.

reken erop dat je een flinke straf krijgt...
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nouw, hoop niet dat de vragensteller het dan gaat opkroppen:) Trouwens, die min is niet van mij:)
poeh, moeilijk.
Het hangt mogelijk af van wat je steelt en van wie. En hoe knap ik het ook vind dat je het vraagt, vraag je af WAAROM je het wilt vertellen.

Misschien (o je ik zie de minnen al komen) moet je nog heel even wachten zodat je, als je het gaat vertellen, het een fout uit je verleden is (niet 10 jaar wachten natuurlijk).

Maar als je bijv elke week iets hebt gestolen, zou je 1 maand niet meer moeten stelen, bewijs je voor jezelf ook dat je dat kunt en dan kun je dat er gelijk ook bij vertellen.
Dat is dan het positieve aan dit moeilijke verhaal, DAT JE HET ZELF AAN HET OPLOSSEN BENT.

(overval je elke week een bank werkt dit niet vrees ik )
13 jaar geleden
Aan eerdere vragen van u te zien heeft u een partner en kids.
U kunt ook de vraag namens een uwer kids stellen,
of voor iemand anders.
Het kan ook nog hypothetisch zijn.
Stel dat het uzelf betreft, dan adviseer ik u te stoppen
met deze vorm van kleptomanie of hulp gaan zoeken.

Anderen gaan bij zichzelf ten rade of ze u nog wel kunnen vertrouwen in hun huis, en of ze uberhaupt een van de slachtoffers zijn of meerdere keren zelfs.

Evalueer de keren dat u iets gestolen hebt,
waar, van wie en wat.
Neem in uw besluitvorming mee, dat als u stopt of hulp zoekt of het wel verstandig is om het aan het aan anderen te vertellen ivm uw toekomst.

Bedenk dat deze materie voor volwassenen zwaarwegender is dan voor niet volwassenen.

Bent u echter inwonend bij uw ouders en minderjarig
biecht dan alles op. Dat werkt bevrijdend.
Ga niet opeens de populaire persoon uithangen en
u uitsloven door dingen te gaan doen die u anders ook nooit deed. Daar kijkt men doorheen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je doel? Is het een vraag om hulp of een vraag om vergeving? Steel je van hen en steel je nog steeds van hen? Wil je dat ze je helpen om daar mee te stoppen of ben je al gestopt en wil je het toch nog opbiechten?

Als je nog steeds steelt: zoek dan eerst hulp voor je kleptomanie, en ga het daarna aan je ouders vertellen. Dan kun je er meteen bij vertellen wat je al aan het doen bent om er mee te stoppen.

Als het iets is uit het verleden, vertel het ze dan gewoon en biedt je excuses aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo pappa en mamma, ik ben een dief. Zelfs meer dan 1 keer. Makkelijk he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil je dat gaan doen?
Ik neem aan dat ze nu van niks weten dus, waarom ga je jezelf nu achteraf in de problemen werken?
Zeg gewoon niets en doe het ook nooit meer, want als de politie je betrapt weten je ouders het ook meteen!