Als je een 7.8 gemiddeld staat. Wat kun je dan halen voor een toets om alsnog een 5.5 te staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Antwoorden (5)

Als beide cijfers even zwaar tellen: een 3.2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- hoezo beide?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 7.8 en de toets die nog gemaakt gaat worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7,8 is een gemiddelde van meerdere toetsen dus meer dan 2.
2x 5.5 = 11
Als je dan 11-7.8 doet = 3,2
Je kan voor je volgende doet minimaal een 3.2 halen om als nog een 5,5 te staan.

Andersom kan je het nog na rekenen voor jezelf.
Doe 7.8 + 3.2 = weer 11
Deel dat vervolgens door 2 en je hebt weer een 5.5
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er helemaal vanaf hoe zwaar de toets meeweegt in het gemiddelde cijfer. Als dit 1 op 1 is heb je aan een 3,2 genoeg. Als de toets de laatste is van 10 toetsten die alle 10 even zwaar wegen heb je zelfs met een 1 nog ruim voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is afhankelijk van uit hoeveel cijfers je het gemiddelde van een 7.8 hebt er van uit gaande dat je alleen een 7:8 hebt kun je een 3.2 halen om een 5.5 te krijgen maar als je bijvoorbeeld al meerdere cijfers hebt stel je hebt tot nu toe 3 cijfers en je krijgt je 4e toets dan moet je die drie cijfers die je nu hebt bij elkaar optellen en dan kijken hoeveel punten je nog moet voor 22 punten in totaal eigenlijk is de formule 5.5 maal het aantal toetsen en het getal dat daar uitkomt moet je met alle cijfers bij elkaar opgeteld halen om gemiddeld een 5.5 te hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een 7.8 gemiddeld staat (weet niet welk vak)ben je daar waarschijnlijk tog niet zo erg slecht in, dus waarom zou je dan gewoon willen weten welk slecht punt je zou kunnen halen om nog een 5.5 te staan (6.0 afgerond)??