Zou een moderatiesysteem zoals bij StackOverflow.com deze site goeievraag.nl kunnen helpen?

StackOverflow wordt volledig gemodereerd door bezoekers. Reputatiepunten kunnen verdient/verloren worden doormiddel van wat anderen van jou antwoord vinden. Een groot voordeel op Stackoverflow is dat de beste antwoorden bovenaan staan en onzinnige antwoorden onderop. Je krijgt standaar geen punten voor een antwoord. Een "Vote up" levert 1punt en een "Vote down" kost 2 punten.
Een ander voordeel is het moderatierechtensysteem. Hoe meer punten hoe meer moderatierechten je krijgt. Bij 15 punten mag je een antwoord van een ander een punt geven of een vraag aanmelden als ongepast. Bij 50 punten kun je antwoorden. Bij 100 punten kun je iemand Down Voten. Het kost jou 1 punt en de antwoordgever 2 punten. Bij 250 punten kun je een verzoek indienen om een vraag te sluiten. Bij 2000 punten kun je bijvoorbeeld een andermans posting aanpassen. Bij 5000 kun je antwoorden uit je eigen vraag verwijderen.
Daarnaast heb je een medaillesysteem. Ook het bountysysteem is interessant. Zo kan je eigen punten inzetten (tussen de 50 en 500) om je eigen vraag beantwoord te krijgen. Meer info zie:
http://stackoverflow.com/faq
http://stackoverflow.com/badges

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Misschien wel een goed idee om iets dergelijks toe te passen. Er worden op dit moment wel erg veel onzinnige vragen en antwoorden geleverd. Wat neem ik aan voor de moderators ook erg frustrerend is.