De 'tregging' is een samenvoegsel van een 'trouser' (een broek dus) en een legging. De tregging wordt veelal gedragen als broek, terwijl de legging meer geschikt is onder een tuniek, jurkje of rokje.

Ook bestaat er nog de 'jegging', een samenvoegsel van 'jeans' en leggings. Ook de jegging kan je gewoon als broek dragen en is een goed alternatief voor de skinny jeans: het zit namelijk een stuk comfortabeler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een tregging is een legging maar dan in de stijl van een spijkerbroek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een legging is een strakke 'broek' van katoen ofzo, en een tregging is een kruising tussen een legging en een skinny.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tregging lijkt op een spijkerbroek (niet altijd), maar dan met een elastische aan de bovenkant (je kan er dus geen riem in doen).

Bij een legging voelt het ook niet als een spijkerbroek en ziet het er vaak ook anders uit.
En een legging (vind ik) iets meer voor de zomer met een rokje, of voor de gym.