Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het lettertype waarmee de juwelier letters graveert in ringen?

Ik heb een ring gekregen en een gegeven, van twee verschillende juweliers, maar dan met hetzelfde lettertype.

Ik wil nu een naambord laten maken; met hetzelfde lettertype.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

dat verschilt per ring
wij mochten namelijk kiezen welk lettertype wij wilden
dus je kunt het best even naar de juwelier en vragen of hij weet welk type dit is

of je zoekt op internet welk lettertype je zoekt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal toeval zijn geweest, dat u bij beide juweliers hetzelfde lettertype voorgeschoteld krijgt. Bij graveren zijn namelijk verschillende lettertypes mogelijk. Zie bijvoorbeeld de site van juwelier Nobel, die wel 10 verschillende lettertypes aan kan.

Beste is om te informeren bij een van de twee bij u bekende juwelier naar welk lettertype zij gebruikt hebben en evt uw volgende klus ook bij hun uit te besteden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
hoi ik dacht Monotype Corsiva, weet het echter niet zeker.
maar kijk eens bij microsoft Office 2007 bij lettertypes wellicht staat het daarbij.
en anders heb je nog een nederlandse mond en vraag het gewoon onschuldig bij een juwelier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kun jij dat zien welk lettertype ze in haar ring heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan ik niet zien, maar dat is wel de meest gebruikelijke letter type maar zoals gezegd kan ze het wel controleren (toch)??
Dat verschilt per juwelier & ring, maar als je op http://www.dafont.com kijkt kan je vast wel iets soortgelijks vinden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding