waarom gaan mensen hun handen naar boven doen als er een pistool op hun worden gericht?

waarom doen ze dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat de reflex is om iets af te weren. Een kogel afweren met je handen lijkt niet logisch - en is dat ook niet - , maar het is een beschermingsreflex. Of je bedoelt: Zoals in de film "Hands Up!!" Nooit kojbojtje gespeeld? "Handen omhoog of ik schiet!". Kijk, als jij je handen omhoog houdt, dan kan je niet ook je pistool trekken. Dat is dus een beveiliging. En het is zo ingeburgerd dat het een automatisme is geworden. Ik doe altijd meteen mijn handen omhoog als er een pistool op mij gericht wordt. Heb ik zo geleerd, uit de film.

Omdat men dat van hen verlangt

ik geloof dat het is om te laten zien dat je niets in je handen hebt waarmee je de ander schade kan aanrichten.

Dan wil je eigenlijk zeggen: Ik geef me over.

Dat doen alleeen de mensen die Engels verstaan, wanneer de boef/ bandiet /rover roept van "hands up"!

Een gebaar van bescherming, onderdanigheid, help me en don't shoot me. Een oerinstinct tegen een aanval?

Zo kan de ander jouw handen goed in de gaten houden.

ik heb ooit eens on een geschiedenisboek gelezen dat een groet door met je hand te zwaaien (vanaf afstand een andere "stam" tegemoet gaan)aanduidt dat je geen wapen in je hand hebt. Misschien heeft dat ee ook mee te maken?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100