waarom gaan mensen hun handen naar boven doen als er een pistool op hun worden gericht?

waarom doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Omdat de reflex is om iets af te weren.

Een kogel afweren met je handen lijkt niet logisch
- en is dat ook niet - , maar het is een beschermingsreflex.

Of je bedoelt:
Zoals in de film "Hands Up!!"
Nooit kojbojtje gespeeld? "Handen omhoog of ik schiet!".

Kijk, als jij je handen omhoog houdt, dan kan je niet ook je pistool trekken.
Dat is dus een beveiliging.

En het is zo ingeburgerd dat het een automatisme is geworden. Ik doe altijd meteen mijn handen omhoog als er een pistool op mij gericht wordt. Heb ik zo geleerd, uit de film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan doe je toch niet de handen boven je hoofd? Juist daar valt niets af te weren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe vaak gebeurt het dat er een pistool op je gericht wordt momo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu niet meer zo vaak, maar toen de jongens nog klein waren werd ik regelmatig bedreigd met allerlei pistolen, van klapper- tot water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moolkeesje, je hebt gelijk, maar er staat: hun handen naar boven.
Niet: hun handen boven het hoofd. Ik bedacht pas later dat dat bedoeld werd.

Andere antwoorden (7)

Omdat men dat van hen verlangt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand tegen je roept "HANDEN OMHOOG!" met een wapen op je gericht, wat doe je dan??? En hoe heet dat met moeilijke woorden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eeeh.. "Hands up"...
hoe dan ook, je hoeft je wapen niet op mij te richten, ik vind dit antwoord sowieso al een plus waard.
ik geloof dat het is om te laten zien dat je niets in je handen hebt waarmee je de ander schade kan aanrichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wil je eigenlijk zeggen: Ik geef me over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doen alleeen de mensen die Engels verstaan, wanneer de boef/ bandiet /rover roept van "hands up"!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gebaar van bescherming, onderdanigheid, help me en don't shoot me. Een oerinstinct tegen een aanval?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo kan de ander jouw handen goed in de gaten houden.
jc54
13 jaar geleden
ik heb ooit eens on een geschiedenisboek gelezen dat een groet door met je hand te zwaaien (vanaf afstand een andere "stam" tegemoet gaan)aanduidt dat je geen wapen in je hand hebt. Misschien heeft dat ee ook mee te maken?