hoe komen ze in amerika erbij om de dollar bugs te noemen in dagelijks taal gebruik?

Toegevoegd na 13 minuten:
Sorry bucks, bedankt antwoorder

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Het beste antwoord

Bucks, geen bugs.
Deze naam komt waarschijnlijk van 'buckskin', een huid van een hert, wat een ruil-eenheid was onder de indianen. Het gebruik van het woordje 'buck' voor dollar is pas in 1856 voor 't eerst opgeschreven.

Maar echt zeker weten doen we het dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zoals wij het geld...poen noemen.. knaken.. hebben de amerikanen ook hun bijnaam voor geld..