Wat voor verschillende "versjes/zinnen" zijn er die niet moeilijk meerdere keren achter elkaar kan zeggen ?

Zoals bv. De kat krabt de krullen van de trap.

Gelieve naar andermans antwoord kijken zodat er niet 20 dezelfde "versjes"staan.

Toegevoegd na 17 uur:
niet moeilijk = moeilijk

Toegevoegd na 1 dag:
Niet = JE !!
vorige toevoeging niet naar kijken. hahah ik ben in vorm !

Weet jij het antwoord?

/2500

Het Spaanse graan heeft de orkaan doorstaan. De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets. En dan nog een Franse voor de liefhebbers: Un chasseur qui chasse sans son chien de chasse est un bon chasseur. Toegevoegd na 50 seconden: Nuja, Spaanse graan is meer een uitspraakoefening

liesje leerde lotje lopen langs de lange linde laan Toegevoegd na 1 minuut: Een pet met een platte klep is een plattekleppet Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna Sluwe Sjaantje sloeg de slome slager En hier staan er nog veel meer: Toegevoegd na 4 minuten: O ja, deze vond ik zelf wel altijd erg leuk: Frans vroeg in het Frans aan Frans: "Is Frans in het Frans ook Frans"? "Nee", zei Frans in het Frans tegen Frans, "Frans is in het Frans François".

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tongbreker

Leentje leerde Lotje lopen langs de lange lindelaan. Tom en To aten tomaten, Tom at en To vrat. Wie weet waar Willem Wever woont? Willem Wever woont wijd weg. Toegevoegd na 3 minuten: Wij wijven willen wel witte wollen wanten wassen; wisten wij maar waar warm water was.

zeven zwarte zwanen zwemmen zonder zwenbroekjes zaan zin ze zwarte ze xD zaan = gaan, zin = in en ze = de die kloppen niet echt xD

Leukespreuk kent er verschillende. Zie onderstaande link, en dan doorlinken naar tongbrekers.

Bronnen:
http://www.leukespreuk.nl/

schip zinkt .

Ik mix de whisky in de whiskymixer Toegevoegd na 1 minuut: Ik bedoel... Ik mix de gemixte whisky in de whiskymixer...

Red leather, yellow leather.

Het is toch raar, dat mijn neus loopt en mijn voeten ruiken. Is een zin die niet moeilijk meerdere keren achter elkaar gezegd kan worden.

Zeven Zaventemse Zotten Zwemmen Zonder Zwembroek, Ze Zullen Zinken. ;-) eentje in het frans: un chasseur ne chasser sans son chien de chasse ;-)

Jeukt jouw jeukerige neus ook zo als mijn jeukerige neus jeukt?

voor zeven centen zouten sep

Noodseinen zijn seinen die seinen als andere seinen niet meer aan het seinen zijn. Een timmerman uit Lekkerkerk werd niet lekker op werk, nu ligt hij lekker onder een zerk achter de Lekkerkerkerkerk. En nog een site met meer van die zinnetjes

Bronnen:
http://www.taalkabaal.nl/leuke%20uitdrukki...

varkens geiten boerenkool

Echtgenoten hebben pas echt genoten als echtgenoten echt genoten hebben Toegevoegd na 4 minuten: She sells seashells on the sea shore.

Voor de variatie heb ik hier een paar Engelse 'tongue-twister' versjes die ik door de jaren heen heb geleerd: "I'm not a pheasant plucker, I'm a pheasant pluckers son. And I'm only plucking pheasants 'till the pheasant plucker comes." "A skunk sat on a stump. The stump thought the skunk stunk. The skunk thought the stump stunk What stunk the skunk or the stump?" "One-one was a race horse. Two-two was one too. One-one won one race. Two-two won one too." Hoop dat je hier ook iets aan hebt.

Bronnen:
Vrienden

Mijn favoriet is een Engelse, dat gebruikt wordt om kinderen het slissen af te leren. Ik ken het al jaren, en kan het eigenlijk nog steeds niet opzeggen zonder over mijn eigen tong te struikelen. Amidst the mists and coldest frosts, With stoutest wrists and loudest boasts, He thrusts his fists against the posts, And still insists he sees the ghosts. Heerlijk !

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Ping en Pong speelden pingpong. Ping pingpongde de pingpongbal naar Pong en Pong pingpongde de pingpongbal naar Ping. If two witches were watching two watches, which witch would watch which watch? Als een potvis is een pispot pist, heb je een pispot vol met pispotpis Achter grootmoeders hutje hangen krootjes op een klutje Bruinebrodenbakker Bert Bruin bakt bruine broden bruin Als in Graven graven gravengraven graven, graven graven gravengraven Mijn zeven zeven zeven keer beter Knappe kappers kappen knap Als jouw tekkel mijn tekkel tackelt, tackelt mijn tekkel jouw tekkel terug, zodat jouw tekkel mijn tekkel niet meer tackelen kan. Alle apen apen alle apen na. Toegevoegd na 1 dag: *potvispis :)

De kat krabt de krullen van de trap en dan heel snel een aantal keer achter elkaar zeggen.

Lik maar, eet maar. Lik maar, eet maar, enz..........

je krijgt allemaal antwoorden die wel lastig zijn om te zeggen.. heb er ook wel 1. knaap de kapper knipt en kapt heel knap, maar knip de knecht van knaap de kapper knipt en kapt veel knapper dan knaap de kapper knipt en kapt. zo hehe

zesmiljoenzesduizendzeshonderdzesenzestigflessenbosbessensap En dan heel snel zeggen Toegevoegd na 2 minuten: Moeder sneed zeven scheve sneetjes brood

en pet met een platte plank is een platte plankpet lotje leerde loesje lopen langs de lange linde laan. eten met even ewten eren erwten eten even. lange loopneus loopt langs loopneus de lange.

brigitte bardot blote billen bengelen buiten boord

Moeder sneed zeven scheve sneetjes brood. De potskoetskoetsier poetst de postkoets met koetspoets op een postkoetspoetsdoek.

Toen ma aan de was was, kwam er een bij bij, die vloog onder de deur deur, over de weg weg.

ik mix whiskey in de whiskeymixer, mix jij ook whiskey in de whiskeymixer? Pa zei dat het paasei pa's ei was. Ma zei dat het paasei ma's ei was. Was het paasei nou pa's ei of ma's ei? (die is niet heel moeilijk ;) ) Als een potvis in een pispot pist, heb je een pispot vol met potvispis. Vissers die vissen naar vissen en vissers die vissen die vangen vaak bot. De vissen waar de vissende vissers naar vissen, vinden vissers die vissen vervelend en rot! Drie dikke drilboren drillen door drie dikke deuren. Witte zwanen zwemmen, zwarte zwanen zwemmen. Witte zwanen zwemmen , zwarte zwanen zwemmen Zwarte zwanen zwemmen in de zwarte zee

Kaap de kapper kapt knap, maar de knecht van Kaap de kapper kapt nog knapper! Toegevoegd na 12 minuten: Oeps, had die van Lizzy niet gezien. Sorry!

Liesje leerde lotje lopen langs de lange lindelaan. Vliegende vliegen leerden vliegende vliegen vliegen.

* Ruud Rups raspt rap rode ronde radijsjes * Jeukt jouw neus ook zoals mijn jeukende neus jeukt? * Knappe kappers kappen knap,maar de knecht van de knappe kapper kapt nog knapper dan de knappe kapper kappen kan. * De poes kotst in de postkoets. * Trillend trippelde tante Tiny tandloos naar de treiterende tandarts toe. * Knappe slakken snakken naar slappe sla. * Visser Frits vist op verse vis. * onder de afwas viel de asbak in de afwasbak. * De postkoetskoetsier poetst de postkoets met postkoetspoets op een postkoetspoetsdoek.

De meid knipt recht maar de knecht knipt scheef.

*Plak bakbloedworst *To en Tom aten tomaten, Tom at en To vrat *De brute boer vroeg huur aan de hoer in de dure hoerenbuurt *Als een potvis in de pispot pist heb je een pistpot vol met potvispis *De koetsier poetst de pasgepoetste postkoets met postkoetspoets

Op deze website staan een heleboel. http://nl.wikiquote.org/wiki/Tongbrekers

Bronnen:
http://www.leukespreuk.nl/special_tongbrekers.htm

Ik ken nog een reclamezin van vroeger: Likkebaardendlekkerlessendkloekklinkendfrisdrinkendstemmensmerendrazendflitsendsnelvibrerendkoelkoelkoelsissende PEPSIE En het versje van Rabarberbarbara, ken je dat? Zo niet, dan wil ik het wel even opschrijven, dus laat maar weten..... het is niet zo moeilijk als die van de Pepsie hoor! Toegevoegd na 4 minuten: De zin is zo lang dat hij er niet helemaal op past...... In het antwoord, dat ik gaf, werd hij in stukjes gehakt. Maar hij komt er niet goed op te staan. Dus nu nog maar een keer: Likkebaardend lekkerlessend kloekklinkend frisdrinkend stemmensmerend razendflitsendsnelvibrerend koelkoelkoelsissende PEPSIE

De postman poetst de postkoets

Boterklontjes...

jeukt jou jeukende neus ook zo als mijn jeukende neus jeukt

Wanneer een teckel een teckel tackelt, tackelt de teckel de teckel terug. Wanneer pissebedden pissen pissen pissebedden pissebedden pis.

jij bent lelijk

achter grootmoeders hutje groeide zeven grote kroten aan een klutje Liesje leerde Lotje lopen langs de langelindelaan Toegevoegd na 2 minuten: hottentottententententoonstelling

Buter brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries. ( Sorry, hij moest er even bij.

Ork Ork Ork Soep eet je met een lepel....en als je het te vaak zegt zeg je automatisch vork

jan van de kapper kapt knap maar de kapper kapt nog knapper dan jan van de kapper kapt

In een zeemansdorpje woonde eens een meisje, Barbara genaamd. Barbara maakte de allerlekkerste rabarberpudding in de verre wijde omtrek en omdat iedereen de rabarberpudding van Barbara zo lekker vond werd Barbara altijd "Rabarberbarbara" genoemd. Omdat Rabarberbarbara op een gegeven moment zo bekend was geworden met haar rabarberpudding, besloot ze om haar eigen bar te openen. Natuurlijk werd die bar de "rabarberbarbarabar" genoemd. Als vanzelf werd Rabarberbarbara's rabarberpudding omgedoopt tot "rabarberbarbarabarrabarberpudding". Bij deze overheerlijke rabarberbarbarabarrabarberpudding tapte Rabarberbarbara ook een glaasje bier, het zogeheten rabarberbarbarabarbier. Rabarberbarbara had in haar rabarberbarbarabar nogal wat vaste klanten, maar veruit de bekendste klanten waren wel drie barbaren die regelmatig van Rabarberbarbara's rabarberbarbarabarrabarberpudding en rabarberbarbarabarbier genoten in de rabarberbarbarabar. Omdat deze barbaren zo vaak in de rabarberbarbarabar kwamen om Rabarberbarbara's rabarberbarbarabarrabarberpudding te eten en ze zich daarbij laveloos dronken met het rabarberbarbarabarbier kregen zij op een gegeven moment de bijnaam "rabarberbarbarabarbarbaren". De rabarberbarbarabarbarbaren hadden natuurlijk ook lange stoere baarden, de rabarberbarbarabarbarbarenbaarden en voor de verzorging van deze barbaarse rabarberbarbarabarbarbarenbaarden gingen de rabarberbarbarabarbarbaren naar de barbier en dat was natuurlijk de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier. Tijdens het verzorgen van de rabarberbarbarabarbarbarenbaarden praatte de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier tegen de rabarberbarbarabarbarbaren in een soort bargoens, het zogeheten rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbargoens. Bovendien had de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier zelf ook een bar, de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbar, en in deze rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbar tapte de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier natuurlijk een lekker biertje en je raadt het natuurlijk al, dat was het bekende rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbier.

Bronnen:
http://www.henk-reints.nl/barverhaal.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100