Wat voor verschillende "versjes/zinnen" zijn er die niet moeilijk meerdere keren achter elkaar kan zeggen ?

Zoals bv. De kat krabt de krullen van de trap.

Gelieve naar andermans antwoord kijken zodat er niet 20 dezelfde "versjes"staan.

Toegevoegd na 17 uur:
niet moeilijk = moeilijk

Toegevoegd na 1 dag:
Niet = JE !!
vorige toevoeging niet naar kijken. hahah ik ben in vorm !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen er, bij het lezen van deze vraag, hardop oefenend achter hun computer zitten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha... ik voel me betrapt! XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe ik ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is lachen gieren brullen :) Er zitten echt geniale tussen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) je struikelt bijna over je eigen woorden,heel grappig !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat noem je tongbrekers.

Antwoorden (44)

Het Spaanse graan heeft de orkaan doorstaan.
De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets.

En dan nog een Franse voor de liefhebbers:
Un chasseur qui chasse sans son chien de chasse est un bon chasseur.

Toegevoegd na 50 seconden:
Nuja, Spaanse graan is meer een uitspraakoefening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liesje leerde lotje lopen langs de lange linde laan

Toegevoegd na 1 minuut:
Een pet met een platte klep is een plattekleppet
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna
Sluwe Sjaantje sloeg de slome slager

En hier staan er nog veel meer:

Toegevoegd na 4 minuten:
O ja, deze vond ik zelf wel altijd erg leuk:

Frans vroeg in het Frans aan Frans: "Is Frans in het Frans ook Frans"? "Nee", zei Frans in het Frans tegen Frans, "Frans is in het Frans François".
13 jaar geleden
Leentje leerde Lotje lopen langs de lange lindelaan.
Tom en To aten tomaten, Tom at en To vrat.
Wie weet waar Willem Wever woont? Willem Wever woont wijd weg.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wij wijven willen wel witte wollen wanten wassen; wisten wij maar waar warm water was.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
To en Tom aten tomaten, Tom at en To vrat.
Cryofiel
13 jaar geleden
Precies, zo moet die, en niet andersom. Die zin wordt namelijk pas leuk als je alle letters achter elkaar zet, zonder spaties ertussen: toentomatentomatentomatentovrat
zeven zwarte zwanen zwemmen zonder zwenbroekjes zaan zin ze zwarte ze xD
zaan = gaan, zin = in en ze = de die kloppen niet echt xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leukespreuk kent er verschillende. Zie onderstaande link, en dan doorlinken naar tongbrekers.
jc54
13 jaar geleden
schip zinkt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt heel simpel, maar probeer dit maar eens aantal keer achter elkaar te zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blubblubblublub ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja met blub blub gaat het nog sneller .
Ik mix de whisky in de whiskymixer

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel... Ik mix de gemixte whisky in de whiskymixer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Red leather, yellow leather.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toch raar, dat mijn neus loopt en mijn voeten ruiken. Is een zin die niet moeilijk meerdere keren achter elkaar gezegd kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeven Zaventemse Zotten Zwemmen Zonder Zwembroek,
Ze Zullen Zinken. ;-)

eentje in het frans:

un chasseur ne chasser sans son chien de chasse ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeukt jouw jeukerige neus ook zo als mijn jeukerige neus jeukt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor zeven centen zouten sep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is sep? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soep moet het zijn denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sep is drop (in Brabant tenminste)
Bij Marinus Sep kon je drop kopen en niet duur!
Noodseinen zijn seinen die seinen als andere seinen niet meer aan het seinen zijn.

Een timmerman uit Lekkerkerk werd niet lekker op werk,
nu ligt hij lekker onder een zerk achter de Lekkerkerkerkerk.

En nog een site met meer van die zinnetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je hoor
varkens geiten boerenkool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echtgenoten hebben pas echt genoten als echtgenoten echt genoten hebben

Toegevoegd na 4 minuten:
She sells seashells on the sea shore.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de variatie heb ik hier een paar Engelse 'tongue-twister' versjes die ik door de jaren heen heb geleerd:

"I'm not a pheasant plucker,
I'm a pheasant pluckers son.
And I'm only plucking pheasants
'till the pheasant plucker comes."

"A skunk sat on a stump.
The stump thought the skunk stunk.
The skunk thought the stump stunk
What stunk the skunk or the stump?"

"One-one was a race horse.
Two-two was one too.
One-one won one race.
Two-two won one too."

Hoop dat je hier ook iets aan hebt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn favoriet is een Engelse, dat gebruikt wordt om kinderen het slissen af te leren. Ik ken het al jaren, en kan het eigenlijk nog steeds niet opzeggen zonder over mijn eigen tong te struikelen.

Amidst the mists and coldest frosts,
With stoutest wrists and loudest boasts,
He thrusts his fists against the posts,
And still insists he sees the ghosts.

Heerlijk !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ping en Pong speelden pingpong. Ping pingpongde de pingpongbal naar Pong en Pong pingpongde de pingpongbal naar Ping.

If two witches were watching two watches, which witch would watch which watch?

Als een potvis is een pispot pist, heb je een pispot vol met pispotpis

Achter grootmoeders hutje hangen krootjes op een klutje

Bruinebrodenbakker Bert Bruin bakt bruine broden bruin

Als in Graven graven gravengraven graven, graven graven gravengraven

Mijn zeven zeven zeven keer beter

Knappe kappers kappen knap

Als jouw tekkel mijn tekkel tackelt,
tackelt mijn tekkel jouw tekkel terug, zodat jouw tekkel mijn tekkel niet meer tackelen kan.

Alle apen apen alle apen na.

Toegevoegd na 1 dag:
*potvispis :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lik maar, eet maar. Lik maar, eet maar, enz..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je krijgt allemaal antwoorden die wel lastig zijn om te zeggen.. heb er ook wel 1. knaap de kapper knipt en kapt heel knap, maar knip de knecht van knaap de kapper knipt en kapt veel knapper dan knaap de kapper knipt en kapt. zo hehe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zesmiljoenzesduizendzeshonderdzesenzestigflessenbosbessensap
En dan heel snel zeggen

Toegevoegd na 2 minuten:
Moeder sneed zeven scheve sneetjes brood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en pet met een platte plank is een platte plankpet
lotje leerde loesje lopen langs de lange linde laan.
eten met even ewten eren erwten eten even.
lange loopneus loopt langs loopneus de lange.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brigitte bardot blote billen bengelen buiten boord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeder sneed zeven scheve sneetjes brood.
De potskoetskoetsier poetst de postkoets met koetspoets op een postkoetspoetsdoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ma aan de was was, kwam er een bij bij, die vloog onder de deur deur, over de weg weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik mix whiskey in de whiskeymixer, mix jij ook whiskey in de whiskeymixer?

Pa zei dat het paasei pa's ei was. Ma zei dat het paasei ma's ei was. Was het paasei nou pa's ei of ma's ei?
(die is niet heel moeilijk ;) )

Als een potvis in een pispot pist, heb je een pispot vol met potvispis.

Vissers die vissen naar vissen en vissers die vissen die vangen vaak bot. De vissen waar de vissende vissers naar vissen, vinden vissers die vissen vervelend en rot!

Drie dikke drilboren drillen door drie dikke deuren.

Witte zwanen zwemmen, zwarte zwanen zwemmen. Witte zwanen zwemmen , zwarte zwanen zwemmen

Zwarte zwanen zwemmen in de zwarte zee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind die van die potvis wel heel leuk!
Kaap de kapper kapt knap, maar de knecht van Kaap de kapper kapt nog knapper!

Toegevoegd na 12 minuten:
Oeps, had die van Lizzy niet gezien. Sorry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liesje leerde lotje lopen langs de lange lindelaan.
Vliegende vliegen leerden vliegende vliegen vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Ruud Rups raspt rap rode ronde radijsjes
* Jeukt jouw neus ook zoals mijn jeukende neus jeukt?
* Knappe kappers kappen knap,maar de knecht van de knappe kapper kapt nog knapper dan de knappe kapper kappen kan.
* De poes kotst in de postkoets.
* Trillend trippelde tante Tiny tandloos naar de treiterende
tandarts toe.
* Knappe slakken snakken naar slappe sla.
* Visser Frits vist op verse vis.
* onder de afwas viel de asbak in de afwasbak.
* De postkoetskoetsier poetst de postkoets met
postkoetspoets op een postkoetspoetsdoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die visser Frits ken ik uit het Duits: Fischer Frits fischt frische Fische.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,dat klopt komt van het Duits,lol je struikelt gewoon over je eigen woorden:)
De meid knipt recht maar de knecht knipt scheef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Plak bakbloedworst

*To en Tom aten tomaten, Tom at en To vrat

*De brute boer vroeg huur aan de hoer in de dure hoerenbuurt

*Als een potvis in de pispot pist heb je een pistpot vol met potvispis

*De koetsier poetst de pasgepoetste postkoets met postkoetspoets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze website staan een heleboel.

http://nl.wikiquote.org/wiki/Tongbrekers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken nog een reclamezin van vroeger:
Likkebaardendlekkerlessendkloekklinkendfrisdrinkendstemmensmerendrazendflitsendsnelvibrerendkoelkoelkoelsissende PEPSIE

En het versje van Rabarberbarbara, ken je dat?
Zo niet, dan wil ik het wel even opschrijven, dus laat maar weten..... het is niet zo moeilijk als die van de Pepsie hoor!

Toegevoegd na 4 minuten:
De zin is zo lang dat hij er niet helemaal op past......
In het antwoord, dat ik gaf, werd hij in stukjes gehakt.
Maar hij komt er niet goed op te staan.
Dus nu nog maar een keer:
Likkebaardend lekkerlessend
kloekklinkend frisdrinkend
stemmensmerend
razendflitsendsnelvibrerend
koelkoelkoelsissende PEPSIE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De postman poetst de postkoets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boterklontjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jeukt jou jeukende neus ook zo als mijn jeukende neus jeukt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer een teckel een teckel tackelt, tackelt de teckel de teckel terug.

Wanneer pissebedden pissen pissen pissebedden pissebedden pis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij bent lelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-
achter grootmoeders hutje groeide zeven grote kroten aan een klutje

Liesje leerde Lotje lopen langs de langelindelaan

Toegevoegd na 2 minuten:
hottentottententententoonstelling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buter brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries. ( Sorry, hij moest er even bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ork Ork Ork Soep eet je met een lepel....en als je het te vaak zegt zeg je automatisch vork
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jan van de kapper kapt knap maar de kapper kapt nog knapper dan jan van de kapper kapt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een zeemansdorpje woonde eens een meisje, Barbara genaamd. Barbara maakte de allerlekkerste rabarberpudding in de verre wijde omtrek en omdat iedereen de rabarberpudding van Barbara zo lekker vond werd Barbara altijd "Rabarberbarbara" genoemd. Omdat Rabarberbarbara op een gegeven moment zo bekend was geworden met haar rabarberpudding, besloot ze om haar eigen bar te openen. Natuurlijk werd die bar de "rabarberbarbarabar" genoemd. Als vanzelf werd Rabarberbarbara's rabarberpudding omgedoopt tot "rabarberbarbarabarrabarberpudding". Bij deze overheerlijke rabarberbarbarabarrabarberpudding tapte Rabarberbarbara ook een glaasje bier, het zogeheten rabarberbarbarabarbier.
Rabarberbarbara had in haar rabarberbarbarabar nogal wat vaste klanten, maar veruit de bekendste klanten waren wel drie barbaren die regelmatig van Rabarberbarbara's rabarberbarbarabarrabarberpudding en rabarberbarbarabarbier genoten in de rabarberbarbarabar. Omdat deze barbaren zo vaak in de rabarberbarbarabar kwamen om Rabarberbarbara's rabarberbarbarabarrabarberpudding te eten en ze zich daarbij laveloos dronken met het rabarberbarbarabarbier kregen zij op een gegeven moment de bijnaam "rabarberbarbarabarbarbaren".

De rabarberbarbarabarbarbaren hadden natuurlijk ook lange stoere baarden, de rabarberbarbarabarbarbarenbaarden en voor de verzorging van deze barbaarse rabarberbarbarabarbarbarenbaarden gingen de rabarberbarbarabarbarbaren naar de barbier en dat was natuurlijk de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier.

Tijdens het verzorgen van de rabarberbarbarabarbarbarenbaarden praatte de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier tegen de rabarberbarbarabarbarbaren in een soort bargoens, het zogeheten rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbargoens.

Bovendien had de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier zelf ook een bar, de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbar, en in deze rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbar tapte de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier natuurlijk een lekker biertje en je raadt het natuurlijk al, dat was het bekende rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en de medewerkers van die brouwerij heten op hun beurt weer de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbar-
bierbierbrouwerijbrouwers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig!! +