waarom is het vertrouwen van een dier gemakkelijker te winnen,dan van een mens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik ben het totaal niet met deze stelling eens...

Een dier dat in z'n jongste tijd niets met mensen te maken heeft gehad, ze niet heeft gezien, of nog erger : hele traumatische dingen heeft moeten ondergaan door toedoen van een mens, zal nooit een mens echt vertrouwen.
Met héél veel geduld zal hij/zij misschien binding krijgen met één mens, maar alle andere mensen zijn en blijven doodeng, zo niet levensbedreigend.

Mensen kunnen dingen beredeneren, kunnen onderscheid maken, kunnen door goede psychologische begeleiding heel veel ont-leren of opnieuw leren.

Ik denk, dat het omgekeerd is : het vertrouwen van een mens, zélfs van een heel erg beschadigd mens, is beter te winnen dan het vertrouwen van een beschadigd dier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

omdat een mens een hoger IQ heeft.

en zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar dat is nu net de vraag.
een dier doet gewoon uit gevoel, en een mens denkt.
snapt u mijn punt.?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt een dier niet dwingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begrijp me niet verkeerd hoor. haha
De mens is door de jaren heen in een cultuur beland die tegenwoordig heel moeilijk te vatten is. Wat zijn zijn waarden, wat is zijn zelfrespect, moet hij tegenwoordig monogaam zijn of niet, ...
Al die zaken zorgen ervoor dat de mens argwaan krijgt, allemaal de schuld van de door de jaren heen gevorderde levenssfeer. Ook geld, carrière en andere zaken zijn dingen waar de mens een ander voor in de steek zal laten (ik heb het natuurlijk niet over iedereen, maar de mens in blind). Een dier is nog niet zo gevorderd hierin als de mens, en leeft op basis van instincten. Mishandelt een persoon zijn hond, dan zal de hond een ander persoon niet vertrouwen. Want zijn instinct zegt dat alle mensen zo zijn. En zo komt het dat in 2010 een dier meer te vertrouwen is dan de mens zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dier is al blij met voedsel dat je hem geeft, een mens wil altijd meer. (ik ook)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij huisdieren: omdat zij afhankelijk zijn van de mens denk ik. Bij wilde dieren is het vertrouwen een stuk minder makkelijk te winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden zijn bv zeker afhankelijk van mensen ja, maar katten weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik niet met je eens, ook katten zijn afhankelijk van de mens, anders zouden ze niet in huis te handhaven zijn. Ze kunnen buiten hun eten halen als je dat bedoelt, maar een wilde hond kan dat ook. Ook een kat vertrouwt de mens die goed voor hem is.
Dieren reageren instinctief en hun reacties zijn primair gericht op overleven. Dus blijven leven en voortplanten. Een mens is een rationeel en, in de meeste gevallen, intelligente wezen, communiceert middels spraak, gebaren, gezichtsuitdrukkingen en onvrijwillige informatie. Hierdoor kan vertrouwen of wantrouwen opgewekt worden. Een dier kan deze manieren van communiceren niet interpreteren..