een beterschapskaart maken verkeerd?

Ik maakte een beterschapskaart voor een docent van mij op school (middelbare school), hij had longontsteking dus ik vond het wel iets aardigs om te doen, maar de leerlingen vonden het gek en vonden het merkbaar verkeerd.
is dit echt zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik zou niet weten waarom niet! Je bezorgd maken om iemand en dat kenbaar maken siert je....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien is het onder leerlingen niet "cool" om aardig te zijn voor je leraar. Maar er is echt helemaal niets mis mee!
13 jaar geleden
Die andere leerlingen zijn waarschijnlijk vooral bang dat zij zelf niet stoer gevonden worden als ze medeleven met een docent tonen. En om dat te voorkomen, doen ze raar tegen iemand die wél medeleven toont.

Jij bent juist degene die het wél heeft begrepen. Het is als puber normaal om je te verzetten tegen gezag (en een leraar vertegenwoordigt gezag), maar dat betekent niet dat je niets aardigs kunt doen voor een mens die ziek is.

Met andere woorden: jij snapt dat je leraar een mens is, niet alleen een autoriteitsfiguur. En dat siert je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik niet verkeerd nee! Het zal in de ogen van je klasgenoten niet "stoer" zijn of zo. En als je niet doet, wat de groep wil, dan krijg je daar commentaar op. Hartstikke goed van je! Je bent jezelf en doet wat JIJ okee vindt. Mag je best trots op zijn!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je het met overleg met de anderen ,namens je hele klas doen, dan is iedereen gelijkwaardig in het geheel, nu ben jij de uitzondering en dat wordt vaak gezien als een wit voetje halen bij de leerkracht een beetje slijmen zal ik maar zeggen, niet dat je het zo bedoelt, maar het zal zo uitgelegd worden.
Dus probeer het namens je klas te doen, want het idee is prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is helemaal niet raar of vreemd het getuigd van medeleven en betrokkenheid dat anderen dit raar en gek vinden is hun mening zelf ben ik wel eens bij een docent op zieken bezoek geweest bij hem thuis en we hebben een gezellige tijd gehad ik was nou echt niet bepaald een lieverdje op school maar die docent vond ik een hele goeie vent hij heeft het ook zeer gewaardeerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is juist leuk en heel aardig van jou. Gewoon doen! Laat de anderen maar kletsen.
13 jaar geleden
Ik vind het geweldig dat je dit doet! Ook een leraar is maar een mens en vind het zonder twijfel fijn om dat beetje aandacht te krijgen wat we allemaal fijn vinden.
Overigens snap ik ook je klasgenoten wel dat het nou eenmaal 'not done' is om je leraar een kaartje te sturen, maar laat je daar alsjeblieft niet door tegen houden, zoals ik het zie ben jij 1 van die mensen die deze wereld net een beetje leuker maakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is vast niet 'cool' om zoiets te doen, en ze denken vast dat je wilt slijmn, maar als je dit zelf wilt doen, moet je vooral je gang gaan! het is toch jou leven, of niet soms? trek je er niets van aan, en als de volgende keer iemand uit jou eigen klas ziek is, stuur je lekker geen kaartje:P