Baaah! Onze Jack Russells hebben last van #luizen.Ik heb geen luizenshampoo in huis...heeft iemand een goede tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Met een kam goed zoeken naar de luizen. Als je ze goed doodt en het iedere dag even doet, gaat het wel over. Als het niet beter wordt, zal ik wel de shampoo kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan je hond ook gewoon met milde shampoo wassen.
in een bad, luizen of vlooien verdrinken in water.
daarna goed kammen met een hele fijne kam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dagelijks kammen met de stofkam. Als de hoofdluis er eenmaal zit, volgen we "het beste en meest doeltreffende advies" (volgens het Infectieziekten Bulletin van het Rijksinstituut voor volksgezondheid en milieu (RIVM)): "dagelijks het natte haar met een netenkam (een fijne metalen stofkam) kammen gedurende twee weken. Dit werkt altijd. Bij gebruik van verdunde azijn laten de neten gemakkelijker los. Alle luizen zijn na drie dagen verdwenen. Het kammen moet daarna nog tien dagen worden volgehouden om alle larven die uitkomen ook direct te verwijderen. De behandeling is weliswaar arbeidsintensief, maar veilig, absoluut niet toxisch en 100% succesvol."
fremar
13 jaar geleden
Morgen luizenshampoo kopen... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden buiten zetten totdat ze luizenvrij zijn.

Toegevoegd na 7 uur:
Ik zat nog even te denken, na die 3x min.

Zijn luizen bij honden dezelfde als bij mensen?

Als dat zo is, dan kun je naar de huisartsenpost rijden en de spullen daar kopen. Kan nu nog. Heb je wat te doen vanavond.

Je zou het altijd kunnen proberen. Ook vergif.

Aan de rest van de antwoorden heb je ook nog niets, lijkt mij die van mij toch iets waar je meteen mee aan de slag kunt.
Dus hop, op het fietsje naar de huisartsenpost.

Arme hondjes.... worden, as we speak, totaal leeggesuckt door honderden krioelende luizen.....

Actie! Kom op, nu!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh wat zielig!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, je kunt ook zelf buiten gaan zitten en de honden binnen laten.
Cuca heeft gelijk.

Je moet naar de huisartsenpost. Die is nu ook open en daar hebben ze een apotheek.