ik wil een tattoo met de naam van me vriend, maar ben 15, hij is 18, kan hij dan toestemming geven

Want van mn ouders mag het niet

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar ik kan toch zeggen dat hij me broer is ofzo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Antwoorden (22)

Nee dat kan niet, anders zou zomaar een vreemde toestemming kunnen geven voor allerlei dingen. Denk wel goed na voordat je überhaupt een tattoo neemt met een naam erop, het kan altijd uitgaan en dan loop je nog de rest van je leven met die naam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Procedurevoorstel: Praat met 10 volwassenen om je heen. 25 jaar of ouder lijkt me wel een goede leeftijd. Vraag eens aan hen of ze nog samen zijn met het vriendje dat ze hadden toen ze 15 waren.

Als je er 10 interviewt en je treft er 2 die nog bij hun jeugdliefde zijn, mag je van mij aan je vriend toestemming vragen om je tattoo te laten zetten. Zo niet: dan ga je gewoon naar je ouders luisteren. Deal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bij deze woorden sluit ik me voor de volle 100% aan!
Kimath
12 jaar geleden
Hele goeie uitleg :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+++++
itsme
12 jaar geleden
tenzij je natuurlijk 1 stelletje tegenkomt dat sinds hun 14e bij elkaar is... dan heb je er wel meteen 2 te pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je niet in mijn vriendenkring komen vragen dan, zit je zo op vier van de tien..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en zo is het maar net!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps daar valt blijkbaar niet over te onderhandelen?
Maar je stippelt het wel goed uit hoor, vanuit jouw klavier getypt klinkt het zelfs niet als een 'straf' dat je iets niet mag doen - hahahaha Ben benieuwd of de vraagsteller de overduidelijke boodschap begrepen heeft. dikke + en fijn weekend nog ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leve de wiskunde, stippel! Thanks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom toch die ene min? Niet blij het met het antwoord?
Hij kan wel toestemming geven, maar dat zal de tattooshop niet accepteren, omdat hij niet kan zwart op wit kan bewijzen dat hij je vader is.
Bovendien: waarom zou je de naam van je broer op je lijf willen zetten? ;-)
(Dit geheel los van het betoog van Stippel, waar geen tatoeernaald tussen te krijgen is.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luister naar je ouders meissie, een tattoo zit op je huid voor de rest van je leven! Je bent nog zo jong, er kan zoveel gebeuren waardoor je relatie stukloopt en dan krijg je toch een spijt. Hoe leuk en lief je vriend ook is! Als hij jou net zo leuk vind is het toch helemaal niet nodig dat op je lijf te prikken? Dat weet je zo ook al!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem nooit een tattoo met de naam van je vriend erop .
En vooral niet wanneer je 15 jaar bent .
Je bent nog zo jong en je zult nog vele nieuwe vrienden krijgen .
Dan heb je jou hele lichaam vol namen staan .
En bedenk wel dat die vriendschap over is door een ruzie ofzo of door een verhuizing of later trouwen .
Jij dan je hele leven lang met die tattoo van jou ex vriend op jou lichaam blijft lopen .

Toegevoegd na 2 minuten:
En als die vriend een beetje nadenkt gaat hij jou dat verbieden .
Want zeker weten krijg je later spijt maar dan is het al te laat .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een vriendschapsring met jullie naam erin dan niets? Kijk eens hoe vaak je hem afdoet na een ruzie, dat kan met een tattoo niet hoor. Je hebt geen idee hoeveel meiden daar later spijt van hebben gekregen en dan kun je hem wel weg laten branden, maar hey tof nog zo een litteken van iemand die je over tien jaar misschien liever vergeet. Die litteken in je hart van een gebroken liefde is al groot genoeg lijkt me. Luister maar naar je ouders idd dat lijkt me het beste. Over een paar jaar ben je dankbaar dat de wet zo is ingesteld dat niet iedere minderjarige een tattoo kon zetten al vind je het nu zeur pieten en het nergens op slaan. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad dit zeker af! De kans dat je relatie niet voor altijd zal duren is zeer groot. Dit klinkt even rot, maar dat is zo. En een tattoo blijft altijd op je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou als ik jouw was maar plakplaatjes op je arm plakken.
Misschien kun je ook letter plakkers kopen?
Dat is goedkoper en veiliger dan echt laten tatoeëren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij mag het niet zonder toestemming van je ouders, vraag je vriend een tattoo te nemen met jouw naam, hij mag wel zonder toestemming.....is dat geen optie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ohja dan loopt hij de rest van z'n leven met die tattoo rond, dat maakt dan weer niet uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0909, Als hij niet met haar nam wil lopen, waarom zou hij dan willen dat zij het wel doet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat vraag ik me dus ook af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk, er zijn toch mensen die mij snappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ervan uitgaande dat hij de persoon is met dit idee ( zij heeft (nog) geen inkomen of te weinig en ouders willen het niet dus geven hier geven hier geen geld voor) en hij verdiend wel dus komt met het idee dit te betalen en is bereidt evt. Mee je gaan om toestemming te geven waarom verteld hij haar niet dat de relatie te onzeker is dit soort roekeloze keuzes te maken? Ze kan hem dit voorstel doen en als hij zegt idd niet zn hele leven met die naam te lopen weet zij meteen dat ze het ook beter kan doen toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beter niet kan doen bedoel ik uiteraard.
•Minderjarigen onder de 16 hebben schriftelijke toestemming nodig van ouders of verzorgers, zodat de tattooshop zich kan indekken bij problemen. De betere tattooshops tatoeeren alleen in het bijzijn van ouders/verzorgers maar zelfs dan willen ze het zwart op wit hebben

Toegevoegd na 19 minuten:
maar naar mijn mening zijn de beste tattoo shops de shops waar geen kinderen tatoeëert worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minderjarigen zijn in ieder geval nog geen 18! En een beetje tattoo shop van niveau daar mag je niet eens naar binnen onder de 18.
Je vriend kan je geen toestemming verlenen. Dat kunnen alleen je ouders.
Ik raad je aan om absoluut géén tatoeage te nemen!
Je bent 15 en je mening, visies, liefdes ... alles gaat nog veranderen. Je bent je nog volop aan het ontwikkelen (ook al denk je dat je al heel volwassen bent!). Als 15 jarige kan jij nu nog niet overzien wat voor gevolgen dit kan hebben (maar je ouders wél).

Het is goed dat je deze vraag hier stelt.
Als je je huid vol stempelt met namen en plaatjes vind je dat nú mooi maar over 5 jaar denk je al heel anders. Dat gaat nu eenmaal zo.

Ik heb al zóveel mensen gezien/ gesproken die spijt hebben van hun tatoeage. Ooit vertoefde ik in het pathologisch anatomisch museum in Nijmegen. Daar stonden o.a. vele tatoeages op sterk water, dwz mensen die zó'n spijt van hun tatoeage hadden, hebben deze laten verwijderen door hun huid uit bijv armen/ benen/ billen te laten snijden. (vroeger had je nog geen laser techniek om dit te doen). Dan liep je dus wel met een rechthoekige lap litteken op je bovenarm, maar zelfs dát was voor die mensen acceptabeler dan de tatoeage. Kun je het je voorstellen?
Ik geloof dat je nu ook als particulier het museum kunt bezoeken. Een aanrader voor jou?!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is omdat ik nog niet,, waardevol kan stemmen...!
ja tuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tattoo's kunnen nu mooi zijn maar ze zakken uit en veranderen. Als je iets dikker word ziet het eruit alsof je een T-shirt met print uitrekt. Doe het niet. Als je een tattoo wil verwijderen dan laat het een lelijk litteken achter.
Doe anders een henna tattoo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meissie, tattoos zijn voor het leven en ik heb er genoeg.
Er zijn een paar gouden regels bij tattoeages en deze is voor jou belangrijk:
Alleen de naam van je kinderen of je moeder (ouders) tattoeren. Alle andere relaties zijn vergankelijk, jouw tattoo niet. Hier krijg je spijt van!!!!

En trouwens, krijg je niet het idee dat je fout bezig bent als je hierover moet liegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan het allemaal als je maar vindingrijk genoeg bent om iemand te vinden die aan jouw huidige "opwelling" wenst te beantwoorden maar volgens de regels van de wet mag geen enkele tattoe-specialist jou aan die tattoo helpen.
Wellicht maar goed ook ;-)

Ik begrijp jouw ongeduld hoor.
Maar Geloof me ook maar als ik jou zeg dat net JIJ 'ooit' héél tevreden zal zijn dat je die Tattoo NU nog niet 'mocht'laten zetten.

Ik spreek vanuit ervaring wat het willen breken van regels betreft.
Meisjes met zo'n ongeduldig karakter wisselen wel eens vaker van vriendje dan ze aanvankelijk voor mogelijk houden.
Grif voorlopig zijn naam in de diepste kuilen van Jouw Hart of kies voor een ander alternatief.

Laat een "Hennep-Tattoo" met zijn naam graveren.

Misschien is dit een Alternatief dat een Tijdelijke en bevredigende Oplossing brengt voor alle betrokken partijen tot je 18 bent.

Praat hierover op een rustige en constructieve manier met je ouders. Geloof me, ze weten best wel waarom ze jou vragen om het NU nog niet te doen. Ze kennen jou en ze kennen de 'valkuilen' van het Verliefd zijn dat vaak verward wordt met Onvoorwaardelijke Liefde.
Heb respect voor hun mening en Wijsheid en ze zullen bereid zijn om samen met jou naar een tussenoplossing te zoeken. Geef ze de tijd om aan jouw 'liefdes-grillen' te wennen. Ze willen jou immers ook Gelukkig zien ;-)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zal toch de keuze van je ouders moeten respecteren.

Je bent 15 , je hebt toestemming nodig van je ouders , je vriend kan geen toestemming geven , en stel hij zou het wel kunnen , dan heb je zo ruzie met je ouders.

Je bent flink aan het puberen want je gaat dwars tegen je ouders in , maar die laten je dit niet doen omdat ze er met de hoogstwaarschijnlijke goeie redenen tegen zijn

Respecteer het antwoord van je ouders, en als je 18 bent en je hebt nog steeds met je vriend , kan je toch altijd nog de tattoo laten zetten

Maar mag ik is vragen hoe lang je al een relatie hebt ,want een naam van je partner neerzetten doe je niet zomaar en snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,alleen je ouders kunnen toestemming geven.
Pas als je 16 bent mag je hierover zelf beslissen,maar dan nog zou ik nooit de naam van mijn vriend willen laten tatoeeren want over een jaar heb je misschien iemand anders en wat dan?
Dan zit je met een naam die je dan liever niet ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik zou niet liegen.
Misschien kunnen ze ontdekken dat jou vriend helemaal geen broer van jou is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel onverstandig om zo'n tattoo te laten zetten als je pas 15 bent. Plus dat als jullie je ID moeten laten zien, dan zien ze zo dat hij je broer niet is (aan de achternaam).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over een jaar mag je zelf een tattoo zonder begeleiding. dan wacht je nog een jaar.
Als het dan nog aan is, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee mag niet. Andersom wel uiteraard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik niet snap dat 15 jarigen vaak erg veel moeite hebben om keuzes en beslissingen te nemen. Maar dit soort beslissingen ineens als een euwige liefdesuiting op hun huid willen laten prikken.

Als je echt van hem houd schijf het dan zelf met pen op je lijf......als je dat dan 3 jaar volhoud, zullen zelfs je ouders begrijpen dat dit geen bevlieging is. (bovendien ben je dan zelf 18....en op papier verstandig !)