waarom heb ik nu een hele grote rode bult op mijn arm van de griepprik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Dat komt omdat ze je met de griepprik een beetje ziek maken. Je immuunsysteem wordt geprikkeld om antistoffen te maken tegen de ziekteverwekker.

Je kunt er een flinke blauwe arm van krijgen en ook grieperig worden. Pas als het langer dan een week duurt zou ik de dokter om advies vragen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het inspuiten met een ziekteverwekker wordt actieve immunisatie genoemd. Meestal betreft het een geinactiveerde ziekteverwekker. Je wordt eigenlijk niet zo zeer ziek van de ziekteverwekker zelf, maar wel van de reacties van het immuunsysteem.

In feite zijn het bijwerkingen van de griepprik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal. Je reageert niet altijd even sterk op de prik, en niet elk jaar hetzelfde, deels door de cocktail van griepverwekkers in de prik, deels doordat je zelf niet altijd even fit bent.
Ben je bijvoorbeeld erg verkouden, dan kan zo'n prik veel harder aankomen.
Ik heb normaal elk jaar een grote bult, en juist dit jaar niet, maar ik geloof dat ik de enige ben want ik hoor juist veel mensen klagen over een flinke bult dit jaar.

Andere antwoorden (4)

dat is normaal meid als er een bult of iets dergelijs betekent dat de spuit in wering is geen probleem hoor nou veel beterschap...suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je dokter of verpleegkundige zijn werk niet 100% juist gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er in je arm geprikt is.
Omdat je daar gevoelig voor bent.
De een krijgt blauwe plekken, de ander bulten.
Waarom?
Dat weten wij niet, wij kennen jou niet.
Misschien ben je allergisch ergens voor.
Of heb je iets onder de leden.
Of is het alleen de huid en is het morgen over.
Of niet, en dan kun je naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Day betekent, dat je voor bepaalde stoffen allergisch bent. Mijn dame heeft daar ook veel last van gehad, gepaard gaand met hevige pijn Nu krijkt ze antihisramine tabletje (5 stuks ) en is het over.

Toegevoegd na 3 minuten:
Beetje haastig getypt en niet naar de spellingcontroleur gekeken. Ze krijkt niet, maar krijgt en ze krijgt tabletjes.