Het onderwerp opzich maakt denk ik niet zo heel veel uit, het belangrijkste is dat jij er een goede mening over hebt en dus ook een goed betoog er over kan schrijven. Het moet iets zijn wat jou persoonlijk aanspreekt lijkt me.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou eerst alles checken op spelfouten...het woord ''goede'' moet denk ik zijn ''goed''?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom duim naar beneden? zie IK het verkeerd dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
duimpje omhoog van mij:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel grappig hoe je bij jouw vraag direct boven deze vraag de "e" vergeet bij hetzelfde woord:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
huh?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ohh hahah!!! ik zie het nu ook.. je bedoeld mn andere vraag...*bloos*
Hoe mijn leven een ingrijpende verandering doorging na een semantische studie van alle gv's en ga's , door hun functionele applicatie op mijn dagelijks doen en denken te intensifieren, zonde ingreep van de moderators.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sla eens een krant open voor een actueel onderwerp. Je zou bijvoorbeeld een betoog kunnen schrijven over de terreurdreiging in Nederland, waarbij je een stelling inneemt over de grootte van die dreiging.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De zin van het leven. Rak je nooit over uit gepraat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goed onderwerp voor een betoog is iets wat je na aan het hart ligt; dat kan evengoed de warme bakker en zijn brood, de liefde of persvrijheid zijn. Waar het om gaat is het stellen van goede vragen: waarom vind ik dit beter, lekkerder dan dat en dan zoveel of zo goed mogelijke argumenten verzinnen. Je kunt een mooi betoog schrijven waarom een kat beter is dan een muizenval, of als je hart ligt bij de trombone kun je schrijven dat de muziek armer zou zijn zonder de weemoedige klanken van dat instrument of de vrolijke. Niet bang zijn dat iets belachelijk of kinderlijk is, veel mensen maken de fout te denken dat een betoog over een moeilijk onderwerp moet gaan om een goed betoog te zijn. Niets is minder waar; ik heb heel goede schrijvers geweldig zien schrijven over hun kat (meestal een heel gewone) en veel mensen gezien die zich vertillen aan hun onderwerp. Niet doen, schrijf over iets leuks, iets wat je ligt. Als ik nog even door ga schrijf ik hier nog een betoog over het schrijven van een betoog, je ziet dat het niet uitmaakt waarover, maar nu stop ik er toch mee. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De afschaffing van het koningshuis.

Denk aan kosten [vergelijk dit met kosten van een president, en neem dan wel alle kosten op die temaken hebben met het koningshuis] maar vooral ook de macht die het konigshuis nog altijd heeft. De koningin kiest de formateur bijv wat invloed kan hebben op de uiteindelijke vorming van de tweede kamer. Maar verder heeft de Koningin ook nog altijd een stem in het politieke toneel en ik geloof dat zij de wetten goed moet keuren.

Even googlen en er zijn zat redenen te vinden dat het afgeschaft moet worden. [volgens mij zijn er ook al vragen gesteld op deze site dus daar kan je ook veen naar zoeken]