Waarom vind ik geen oplaadbare AAA batterijen van 1.5V en wel 1.2V?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (3)

Men kan geen accuutjes maken in dat formaat met een klemspanning van 1.5 volt. 1.2 volt is het hoogst haalbare voor een penlight en een mini-penlight.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets met klok en klepel......
escape
13 jaar geleden
Onzin, ik heb gelijk. Ze zeggen dat ze 1.5 volt zijn, maar in de praktijk zijn ze 1.2 volt.
http://www.rechargebatteryguide.com/batteries/i-require-1-5v-battery-but-rechargeable-batteries-are-1-2v
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 aangezien je dacht dat die andere van mij af kwam en je zo dus een super kortzichtig persoon bent. Hier eentje retour.
escape
13 jaar geleden
Dank je wel! Stel ik zeer op prijs. Er is trouwens ook een mogelijkheid om je (foute) antwoord zelf te verwijderen, kende je die ook al?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wel, zou je ook eens moeten leren.
escape
13 jaar geleden
Oké. Maar nu weer even teug naar de kwestie. Ik heb een link gegeven waaruit blijkt dat er in werkelijk slechts 1.2 volt komt uit die cellen. Geef jij nou eens bron waaruit blijkt dat er 1.5 volt uitkomt. En dan geen reclame van een fabrikant, die dat maar zegt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een stukje tekst, geen test of wat dan ook. Alle soorten batterijen leveren minder dan opgegeven tijdens gebruik. Het startpunt ligt wel anders. Laat jij maar een bron zien waaruit blijkt dat de batterijen uit mijn antwoord niet 1,5 volt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter uwer amusement: http://igitur-archive.library.uu.nl/chem/2009-0306-202358/NWS-E-2008-21.pdf PDF bestand!
escape
13 jaar geleden
Juist, en wat staat daar? "Een NiMH-batterij heeft een spanning van 1,2 V." Dat is de accu die tegenwoordig wordt gebruikt. Er is maar één accuutje dat 1.5 volt levert, maar die kun je niet kopen in de winkels, heeft een speciale dure lader en gaat heel kort mee.
Ge je nu 'sorry' zeggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Selectief lezen? Ga je nu sorry zeggen? In dat onder zoek staat:
"Er zijn tegenwoordig ook oplaadbare alkalinebatterijen (RAM = Rechargeable Alkaline Manganese) te koop.
Ze kunnen worden opgeladen met speciale opladers. Voordeel van dit type batterij is de hogere spanning (1,5 V) in vergelijking met NiMH batterijen (1,2 V), de lage zelf-ontlading en de lage kosten."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Escape is degene die sorry moet zeggen, niet vlinder. wat een gevecht weer.
escape
13 jaar geleden
Het is echt heel erg simpel. Ik heb gelijk. Ook het document dat Vuurvlinder geeft toont dat aan. Dit is materie waar de de meeste mensen geen verstand van hebben. En dan zeggen ze maar wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat onder zoek staat:
"Er zijn tegenwoordig ook oplaadbare alkalinebatterijen (RAM = Rechargeable Alkaline Manganese) te koop.
Ze kunnen worden opgeladen met speciale opladers. Voordeel van dit type batterij is de hogere spanning (1,5 V) in vergelijking met NiMH batterijen (1,2 V), de lage zelf-ontlading en de lage kosten."
escape
13 jaar geleden
Zie mijn opmerking daarover. Niet gangbaar, bloedduur, gaan kort mee.
Je zou eens bij conrad te raden moeten gaan.Deze heeft alles op dat gebied.Daar zijn ook 1.2 volt accu's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zat een fout in mijn vorige post, hier de juiste link

Je vind ze hier: http://www.electrawinkel.nl/product_info.php?products_id=1116

Toegevoegd na 6 uur:
Document van Universiteit van Utrecht - Bètawetenschappen januari 2008

LET OP!!! PDF bestand.

http://igitur-archive.library.uu.nl/chem/2009-0306-202358/NWS-E-2008-21.pdf

Ook in dit document staat dat er toen al 1,5 volt oplaadbare RAM alkaline batterijen waren. Inmiddels is de techniek weer verder verbetert. We zijn dan ook al weer bijna 3 jaar verder.

Toegevoegd na 7 uur:
Op de video (van Discovery - How It's Made) zeggen ze ook dat de batterij getest wordt of die werkelijk 1,5 volt in zich heeft, op 4minuut 38 seconden. De video gaat over dezelfde fabrikant en ook over een type oplaadbare alkalines. Lijkt me dat ze niet 'zomaar' onzin uitzenden op Discovery.

Verder is het een leuk filmpje over hoe de batterijen gemaakt worden.