Omdat er iemand moet zijn die er voor zorgt dat alle regels in een munthuis worden nageleefd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het 'slaan' van 'n munt de nodige expertise vereist. Expertise van de meester......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is gewoon de grote baas bij de munt. Is dus verantwoordelijk voor het naleven en handhaven van de regels
ronron1212
13 jaar geleden
Elk bedrijf heeft een directeur, of trice. Bij de munt heet dat muntmeester. Bij een bedrijf moet tenslotte iemand de baas zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om de permanente kwaliteit van de muntproductie te bewaken. Op iedere Nederlandse munt stond in de guldenstijd een teken van de betreffende muntmeester