hadden jongeren 1000 jaar geleden ook puistjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bestonden er toen jongeren?

Het beste antwoord

Dat lijkt mij wel, ja. Ook toen kwamen jongeren in de pubertijd waarbij er door de huid meer talg wordt afgescheiden. Dit kan puistjes tot gevolg hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, en nog veel meer. Kijk maar eens op oudere schilderijen van b.v. Breugel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik wel, maar er zullen vast minder jongeren geweest zijn die daar last van hadden, en de jongeren die er toen last van hadden, zullen vast ook minder puistjes hebben gehad. Want jeugdpuistjes zijn dan wel een puberteitsverschijnsel, het heeft ook te maken met eetgewoonten. Ik denk niet dat jongeren 1000 jaar geleden zo veel patat en ander vet voedsel hebben gegeten. Ook zullen jongeren 1000 jaar geleden minder last hebben gehad van te dik zijn.

Maar we moeten ons wel realiseren, dat dat niet betekent dat jongeren 1000 jaar geleden zoveel gezonder waren.
Integendeel; wel minder patat en ander fastfood, maar toch veel eenzijdiger eten. Dat is simpel te checken, door de gemiddelde leeftijd te vergelijken 1000 jaar geleden en nu. Door veel betere gezondheidszorg, en veel gevarieerder voedsel zijn jongeren nu natuurlijk veel gezonder, en de kans om 80 of ouder te worden is daarmee nu ook veel groter.