waarom krijg je gevouwen gebruiksaanwijzingen van wat dan ook na uitvouwen bijna nooit op dezelfde manier teruggevouwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Geen idee waarom je daar last van hebt. Ik krijg ze altijd prima terug gevouwen. Kwestie van de eerste hoofdvouwen weer pakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg het ook (bijna) altijd voor elkaar. Het lukt me niet als ik A) te lang wacht met terugvouwen, dan zijn de vouwen er een beetje "uitgezakt en kun je niet meer zien hoe het zat, of b) ik hem te sterk opentrek bij het openvouwen, dan trek je de vouwen ook te plat kun je ook niet meer zien hoe het zat.

als ik het belangrijk vind dat ik hem weer goed opgevouwen krijg, vouw ik voorzichtig open en kijk ik even of hij eerst 1x door de helft moet enz voor ik het geheel openklap.

De meeste van dat soort papieren heeft een soort standaard vouw, weet je hoe het werkt wordt het steeds makkelijker, maar ik begrijp je klacht wel trouwens
13 jaar geleden
Dat komt omdat je het waarschijnlijk te snel wilt. Als je in het wilde weg terug gaat vouwen, en een paar keer hopeloos in de war raakt, zie je op een gegeven moment, door al dat gevouw, niet meer of de vouw naar binnen of naar buiten moet. En dan kom je er helemaal niet meer uit.

Beste manier, is geduldig zijn. Het duurt iets langer, maar is wel effectief. Kaart opengevouwen op de grond leggen, en heel goed kijken vóór je gaat vouwen. Als je één lange onderbroken vouw ziet, en je vouwt, ben je al op de helft! En na één goeie vouw, wordt de rest steeds duidelijker en eenvoudiger. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je waarschijnlijk niet goed kijkt hoe elke vouw gevouwen is. Dit kan je altijd zien. Soms is het een puzzeltje maar je geduld wordt beloond ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je goed kijkt, zowel bij het uitvouwen als naar de structuur van de vouwen dan moet het redelijk lukken om zo'n lap papier op dezelfde manier terug te vouwen.

Bij landkaarten is dat zeker aan te bevelen omdat met correct terugvouwen de slijtage aanmerkelijk minder is.