Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Leek gaat 4 maanden naar wintersport-gebied...Waar op letten?

Vlak voor kerst vertrek ik naar Vallandry in Frankrijk om daar 4 maanden in een apresski-bar te gaan werken. Heel leuk, maar...ik heb helemaal geen ervaring met wintersport ;). Nu ben ik mij een beetje aan het orienteren, maar er wordt zóveel aangeboden dat het moeilijk is om te bepalen wat goed is en waar je allemaal op moet letten.
Dus: waar let ik op bij het kopen van een skibroek, thermo-ondergoed, skisokken, een skibril, handschoenen en snowboots? (de jas en de ski's worden door de eigenaar geregeld) Wat is de gemiddelde prijs van genoemde producten? En wat is een goed merk?
Is er iemand bekend met Vallandry/Paradiski?

Je hoort het, veel vragen van een onervaren persoontje...:P. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
795

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als je snowboots wil zou ik voor het merk
Moonboots gaan helemaal als je daar 4 maanden bent.
Peak performance is ook een hele goeie!
En The North face
Kijk de bron maar ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
En oja als je dat allemaal wil kopen kom je toch op een slordige 500 , 700 euro uit. Maarja als je echt iets goeds wil. Ik raad je wel goeie merken aan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het beste naar een goede sportwinkel gaan die jou heel goed advies kunnen geven wat betreft kleding e.d.
waar je als "leek" wel op moet letten, is dat je eenmaal op wintersport niet buiten de piste gaat skieen...daar gebeuren nl de meeste ongelukken met leken..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
skibril: Neem een speciale zonnebril voor skien, en een dichte 'sneeuwbril. Zorg dat je beiden altijd bij je hebt bij het skien. Het weer kan overwacht omslaan