Leek gaat 4 maanden naar wintersport-gebied...Waar op letten?

Vlak voor kerst vertrek ik naar Vallandry in Frankrijk om daar 4 maanden in een apresski-bar te gaan werken. Heel leuk, maar...ik heb helemaal geen ervaring met wintersport ;). Nu ben ik mij een beetje aan het orienteren, maar er wordt zóveel aangeboden dat het moeilijk is om te bepalen wat goed is en waar je allemaal op moet letten.
Dus: waar let ik op bij het kopen van een skibroek, thermo-ondergoed, skisokken, een skibril, handschoenen en snowboots? (de jas en de ski's worden door de eigenaar geregeld) Wat is de gemiddelde prijs van genoemde producten? En wat is een goed merk?
Is er iemand bekend met Vallandry/Paradiski?

Je hoort het, veel vragen van een onervaren persoontje...:P. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Als je snowboots wil zou ik voor het merk
Moonboots gaan helemaal als je daar 4 maanden bent.
Peak performance is ook een hele goeie!
En The North face
Kijk de bron maar ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
En oja als je dat allemaal wil kopen kom je toch op een slordige 500 , 700 euro uit. Maarja als je echt iets goeds wil. Ik raad je wel goeie merken aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het beste naar een goede sportwinkel gaan die jou heel goed advies kunnen geven wat betreft kleding e.d.
waar je als "leek" wel op moet letten, is dat je eenmaal op wintersport niet buiten de piste gaat skieen...daar gebeuren nl de meeste ongelukken met leken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
skibril: Neem een speciale zonnebril voor skien, en een dichte 'sneeuwbril. Zorg dat je beiden altijd bij je hebt bij het skien. Het weer kan overwacht omslaan

In het algemeen: Al het spul wat bij de regulliere sportwinkels te verkijgen is, is functioneel & voldoet aan minimum eisen. Je MOET niet veel geld uitgeven. Ik was vorig jaar de boel vernieuwd. Voor een complete set met 300 euro klaar (Schoenen, stokken, ski's jas en broek) in de uitverkoop.

Thermo ondergoed is nergens voor nodig. Je houdt je wel warm bij het skien, vallen en opstaan. OOK bij -10. Laat je niet gek maken door verkoop praatjes

Zorg voor tshirts die vocht goed afvoeren. Dus niet je normale katoenen shirts gebruiken. Ik hou van 2 shirts: Een met lange en een met korte mouw. Lange mouw onder. Staat wat vreemd als je je jas uit doet, maar geeft je de mogelijkheid om als het warm wordt, een laagje uit te doen.

Handschoenen: Halve maat te groot met versterkingen bij de duim/hand aansluiting

Snowboots -> Nooit gebruikt; Als je er werkt ga je ze vast wel gebruiken overigens

Ski-stokken: Gewoon, goedkope dingen nemen. In de winkel weten ze wel welke lengte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een thermo shirt (eventueel met lange mouwen) vind ik wel lekker. Vooral omdat het ook goed vocht afvoert. Meer thermo heb je alleen nodig als je een koukleum bent.
Als je voor je werk vaak van binnen naar buiten moet (zonder jas) is het ook lekker om er iets onder te hebben.

Goeie werk schoenen en al ff in Nederland inlopen. Timberlands kunnen veel hebben, maar dat zou ik ff aan je baas vragen. In de bar zal het vaak glad zijn.

Gelukkig is daar ook alles te koop, de prijzen daar liggen aan het gebied. Frankrijk valt mee, maar als het een plaatsje is met weinig winkels dan kan het wel duur zijn.