wat moet ik doen ik heb een koortsblaasje op mijn lip

ik werd watkker en ik had een koortsblaasje op mijn lip wa moet ik doen ps zonder naar de dokter te gaan dada

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Lipblaasjescreme van Weleda halen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijgerbalsem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De genezing van een koortslip is nauwelijks te beïnvloeden.
Wel kunt u het schraal worden van de lippen tegengaan door ze vet te houden.
Het virus raakt u overigens nooit meer kwijt. Bij speciale omstandigheden zoals fel zonlicht, droog weer, vorst en verminderde weerstand kan het virus weer actief worden. U kunt wel de activering voorkomen en de symptomen bestrijden. Zonder dat u het merkt, kunt u besmet zijn met het Herpes simplexvirus. Dit virus kan bij schraal weer, streng vriesweer, felle zon en een verminderde weerstand van het lichaam actief worden. Dit is bijvoorbeeld het geval bij koorts, vandaar de naam 'koortslip'.
Het virus is besmettelijk bij direct contact. Was daarom altijd direct de handen na aanraking van de koortslip.
Pas ook op met het op de mond kussen van iemand met een koortslip en vermijd oraal seksueel contact. Om verdere besmetting te voorkomen is het raadzaam niet aan de wondjes te krabben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Insmeren met citroenschil zou goede resultaten geven. Maar dan wel vóór het blaasje tevoorschijn komt.