Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat het in Groningen altijd kouder is?

kijk nu bijvoorbeeld op knmi actueel, overal is het rond de 7 en in Groningen is het 5 graden. Dit zie ik erg vaak. is hier een rede voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vaak staat er westenwind, waardoor een groot deel van Nederland onder 'verzachtende' invloed van de zeetemperatuur is.
Groningen is zowel iets noordelijker als al een beetje meer landklimaat - net zoals je vaak ziet dat het in Twente ook kouder is in het koude seizoen en daar en in Limburg warmer in het warme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

aanvulling op het antwoord van hippo: Groningen is zo plat als een pannenkoek, de wind heeft er altijd vrij spel.
Ik kom uit zuid Gelderland waar al dat bos plus de heuvelachtigheid de wind behoorlijk afremt.

Toegevoegd na 55 seconden:
ik woon nu in Groningen dus :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt niet echt helemaal, in het centrum van Groningen gaat het behoorlijk omhoog omdat het op het einde van de Hondsrug ligt.
Momenteel is er minder bewolking boven groningen waardoor het sneller/meer afkoelt.
Het is niet altijd kouder in groningen, vorig jaar lag er op een bepaald moment sneeuw in het zuiden en regende het in het noorden.
Gemiddeld genomen zal het misschien net iets kouder zijn, maar dit valt lastig uit de grafiekjes te halen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding