Welke invloed heeft de globalisering op het groter worden van de tegenstellingen tussen arm en rijk in suriname?

ik kan het nergens op internet echt goed vinden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Arm en rijk in Suriname is maar zeer ten dele het gevolg van globalisering. Suriname heeft een zeer lage productiviteit en bovendien zijn de geproduceerde producten de transportkosten niet waard. Dat alles heeft een zeer drukkend effect op de lonen.
Een bakje sugarbeans kan worden geproduceerd en ingevlogen vanuit Negeria, Kousenband (de groente) uit Thailand, avocado uit overal, maar de arbeidsproductiviteit is prohibitief voor invoer uit Suriname.
Bauxiet (aluminium) loopt op zijn eind.
Jammer, want Suriname is een mooi land met veel aardige mensen.
Waarom speelt globalisering hier maar een kleine rol: omdat de factoren van teruggang in het land zelf liggen.