Is er een inmiddels een soort van hierarchie op GV?

Buiten de moderatoren om bedoel ik. Zijn bepaalde personen op GV invloedrijker dan anderen. Bijvoorbeeld wat wel en niet toegestaan is op de site. Wie zijn de cultuurbewakers hier op GV?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (8)

Nee. Je bepaalt toch zelf wat nuttig is en wat vooral niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van bepaalde mensen een minder hoge pet op dan van anderen, maar uiteindelijk boeit het mij niet uit wat voor hoofddeksel ik draag.

Toegevoegd op 24-05-2009 08:32:39
boeit = maakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierarchie gelukkig niet. Cultuurbewakers zijn we allemaal en voor punten zie:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach er zijn er een paar die duidelijk laten weten dat ze mij niet moeten. zeker als het neerkomt op mijn mening. nee er is geen hiërarchie. het valt mij wel op dat mensen zoals XiniX altijd veel duimpjes omlaag krijgen terwijl het antwoord wel goed was, puur misgunnend.
maar ach als de mensen thuis maar lol hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het soms inderdaad niet met je eens bailey. Maar meestal vind ik je antwoorden wel een +1 waard...
Hierarchie op goeievraag is er naar mijn mening niet echt... De meeste moderators houden zich globaal op de achtergrond en geven naar mijn idee nuttige antwoorden. De mensen die van mening zijn dat een hoger aantal punten een hogere status op GV zal opleveren zijn naar mijn idee verkeerd bezig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er heerst hier geen hiërarchie onder GV bezoekers, alhoewel ik bij sommige vragen en antwoorden zoveel commentaar zie, dat ik denk dat er bezoekers zijn die dat graag hadden gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel degelijk een hiërarchie... Wat krijgen we nou? Wat is nou meer hiërarchisch dan een klassering in punten, waarbij de hoogste scores zichtbaar zijn en waar punten te behalen zijn op basis van geleverde arbeid... De persoon met de meeste punten staat bovenaan, letterlijk... En de mindere goden daaronder... Is dit niet hiërarchisch dan?
En natuurlijk zijn sommige invloedrijker dan anderen... De persoon die bovenaan staat heeft een verantwoordelijkheid, veel meer dan alle anderen... Als XiniX iets zegt dat niet helemaal waar is, nee sterker zelfs, als XiniX iets zegt dat niet met bronnen te staven is, dan wordt hij afgeschoten... Er worden dagelijks vele antwoorden gewist of verplaatst, de meeste ogen zijn op de lijstaanvoerder gericht... En zo hoort het ook... Het puntensysteem is er een van aanmoediging, een van competitie... Vandaar inherent de link naar hiërarchie dus ook...
Maar de baas is de facilitator, de schepper van de site... Hij maakt de regels, en niemand anders, het is een totalitair systeem, met regels die allen GV samenstelt en handhaaft... Een grote ploeg van moderators maakt dat mogelijk en waakt over de regels van GV en niet over de gebruikers van GV... En zo hoort het ook... Als je naar de Efteling gaat en je wil in de Python, ga je dan ook vragen, mag die bocht niet wat meer zus of zo, en dit zo en dat zus... Take it or leave it... Dat is net zo hier... Kort gezegd, het is toegestaan om die zaken neer te zetten die door alle moderators als ok gezien wordt... Is er ook maar één moderator die ziet dat iets niet door de beugel kan, dan mag die ene het wissen, dat is voldoende reden, en hij krijgt dan en ten ellen tijde dekking van de beheerder, tenzij hij zelf zegt dat het een vergissing is... De moderators hebben een geheimhoudingsplicht om niet te spreken uit hoofde van moderatorschap, op persoonlijke titel mogen ze net doen alsof ze alles mogen zeggen, tenzij een andere moderator ook hem modereert natuurlijk... De cultuurbewakers is de beheerder, die instrueert de moderators op de huidige stand van zake mbt de strengheid van beoordelen... de moderators zijn de handhavers en voeren beleid uit van de beheerder... En ik kan je zeggen dat er vele, heel vele verrichtingen zijn op een dag, het is aanpoten steeds maar weer opnieuw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zal het niet weten .
ik ken verder niemand en dat hoeft ook niet .
en dat er punten voor verschillende dingen gegeven worden doet mij niet zoveel ik vind het alleen al leuk als je antwoorden voor anderen hebt waar ze wat mee kunnen .