Wordt een mens ooit ``volwassen ``( voel jij je ``volwassen`` ) ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik voel mij volwassen ten opzichte van mensen die ik uit mijn ervaring kan sturen, leiden en opleiden. Ik voel mij af en toe een kind ten opzichte van iemand die mij kan sturen, leiden en opleiden.

Een zen-grootmeester kan vertellen en mij laten voelen als een klein kind dat naar een schouwspel van vuurwerk kijkt, terwijl ik mijn dochter als volwassen mens kan wijzen op de weg die haar komen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter kan ik het niet verwoorden.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal me hier bij aansluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ja....

Andere antwoorden (6)

In mijn visie kun je alleen maar volwassen worden als het kind in je blijft zitten...

Ik ben namelijk het verleden, het heden en de toekomst. En dit gaat niet zonder het kind in mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mens blijft zijn hele leven steeds voller wassen (rijker worden aan levenservaring, ofwel wijzer worden). Maar er komt wel een punt dat de wasmand zo vol zit dat nieuwe levenservaringen nauwelijks meer aan extra volwassenheid bijdragen. Meestal is dat zo rond de 40, de zogenaamde midlifecrisis. Dit verschilt overigens van mens tot mens en ook is het bij vrouwen wat anders dan bij mannen.Het blijft echter steeds voller raken tot aan de dood.

Ik ben nu 39, "rond de 40" dus. Ik merk al dat ik uit mijn ervaringen steeds minder nieuwe wijsheden weet te destileren. Toch blijf ik mijn best doen tot de dood er op volgt.

Het antwoord op de vraag "Wordt een mens ooit ``volwassen ``( voel jij je ``volwassen`` ) ?" is dus dat een mens nooit volledig volwassen is. Ik voel me ook nog niet volledig volwassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volwassen is zelfstandig... Als je aan die definitie voldoet ben je volwassen... Heb ik een ander nodig? Als je ja moet antwoorden den ben je niet zelfstandig en ook niet volwassen...
Volwassen zijn en je volwassen voelen is natuurlijk twee... Als je een kind van 3 vraagt of hij volwassen is, dan zegt dat kind ook ja...

Zo denkt XiniX erover...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, wat is volwassen. Ik vind sowieso dat er in deze tijd, met de moorden, aanslagen, asociale gedragingen, er niet veel mensen 'volwassen' zijn: Men denkt dat alles maar kan... maar er zijn wel volwassenen hoor!!! Ze vallen alleen niet op omdat ze... gewoon niks doms doen!!!
Iedereen heeft iets volwassens in zich, maar een mens kan natuurlijk nooit perfect zijn. Ik voel me best volwassen, maar ik kan ook nog veel leren!!! Hoe zou het zijn als je helemaal volwassen bent?? Dan ben je onverbeterbaar?? dan is er toch niks leuks meer aan? Ik denk dat je dan ook vaak 'de baas' gaat spelen.. en dat is dan weer een slechte eigenschap...Zo dat was mijn ingewikkelde, onlogische opvatting
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben volwassen in die zin dat ik zelfstandig ben... op me zelf sta en verantwoordelijk en aanspreekbaar ben voor al wat ik doe...
kind ben ik gebleven in die zin dat ik nog altijd speels geniet van het leven... hoe meer in het hier en nu hoe liever... in volle verwondering voor alle vormen van het Leven en de Liefde... ik geniet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volwassen betekent letterlijk volgroeid maar zegt niets over je gedrag. Ouderen kunnen zich ontzettend kinderachtig gedragen en kinderen kunnen zich heel "volwassen"gedragen.
Kortom, ik ben volwassen (in de lengte alleen...) en ik probeer me niet kinderachtig te gedragen.