Je belt per ongeluk een fax. Dan krijg je zo'n super irritant geluid. Waarom is dat zo irritant geluid? Leuk deuntje werk ook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5K

Antwoorden (4)

een fax wordt aangesproken in 'computertaal' , een fax kent alleen zoals je vroeger bij de commodore 64 bv had met de cassette recorder, je hoort dan alleen data voorbij komen die alleen voor de pc , in dit geval fax zichtbaar is, op gewone muziek kan een fax niet reageren, dit herkent hij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door met een fax te bellen, activeer je zijn werking en denkt hij dat er een blaadje aankomt. Dan gaan zijn radartjes werken om er een boodschap uit te halen en op papier te zetten. Dat is het geluid wat je hoort.
Een muziekje kan dus niet, zoals al geschreven, want het is geen wachttoon of iets dat door de mens kan worden opgenomen/ingesproken. Een fax zit dus niet te wachten op gesproken taal (en dat zal je weten ook! haha kun je nagaan wat zo'n blaadje allemaal te verduren krijgt met die %$# herrie.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich toch wel handig vooral als je "per ongeluk" belt. Als je een deuntje krijgt denk je wellicht, dat je even moet wachten. Dat geluid krijg je ook als je niet per ongeluk belt trouwens :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten het feit dat de apparaten deze tonen nodig hebben om te kunnen communiceren, weet je ook als je de fax verzend dat hij wordt opgenomen (en dat je een andere fax aan de lijn hebt).
De apparaten laten daardoor de eerste 2 a 3 seconden horen van deze communicatie geluiden.
Bij sommige fax apparaten kun je dit geluid uitzetten en/of dempen.