protozoën. Deze diertjes zijn zo klein dat je ze alleen met een krachtige microscoop kunt zien. Sommige protozoën zijn zo klein dat 500 ervan op een rijs samen niet langer zouden blijken dan 1 milimeter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk een bacterie..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bacteriën vallen niet onder de dieren. Er zijn wel eencellige diertjes die extreem klein zijn en gemakkelijk voor bacteriën aangezien kunnen worden.
Een eencellige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoogdier: Hommelvleermuis, 2 gram en 30 mm lang.
Vogel: Bijkolibrie, 2 gram en 5 tot 6 cm lang.
Reptiel: Dwerggekko, 16 mm.
Insect: Sluipwesp, 0,4 mm.
Kleinste zelfstandige organisme: de bacterie.