Iets wat uit 3 delen bestaat is een trilogie, maar hoe noem je iets dat uit 4 delen bestaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
9.8K

Antwoorden (5)

een tetralogie?

Toegevoegd na 5 minuten:
sorry dat vraagteken moet weg
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een minnetje
sterredag
13 jaar geleden
goede vraag, snap ik ook niet, perfect antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fout antwoord, van een tetralogie is het laatste deel nog niet af, maar het gaat wel tot een serie van vier behoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan best dat ik ook fout ben hoor. Komt trouwens toch niet door bij de vraagsteller. Vraag is via Twitter gesteld. Ook is die min niet van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou bij deze, ik geef mijn fout toe :) + dus
http://en.wikipedia.org/wiki/Tetralogy
Dat heet een tetralogie. Zie bron!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
quatrologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lisa Jane Smith is de New York Times best verkopende auteur van de Vampire Diaries en Night World series. Ze heeft al heel veel {boeken} geschreven voor kinderen en jongeren en ze vindt het nog steeds geweldig.

Ze woont in de Bay Area van Californie, maar verblijft liever in een bescheiden kamertje vlakbij Point Reys National Park. Er zijn daar namelijk veel dieren, er is veel strand en veel natuur. Ze houdt ook van dingen verzamelen zoals doosjes uit verschillende landen.

Voor meer informatie over de schrijfster kan je haar {website} bezoeken.

De boeken
->>>>>>>De quatrologie bestaat uit:
* The Awakening
* The Struggle
* The Fury
* Dark Reunion

Na een aantal jaar heeft de auteur besloten een spin-off triologie te schrijven, genaamd: The Vampire Diaries: The Return.

-->>>> Deze trilogie bestaat uit:
* The Return: Nightfall
* The Return: Shadow Souls
* The Return: Midnight (15 maart 2011)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Douglas Adams noemt het gewoon een trilogy in four parts.