Is het mogelijk om simpel meerdere word documenten samen te voegen?

kopieren -> plakken kan wel, maar dat duurt lang en word er na heel veel bestanden wel heel erg simpel van...
Dus is er een manier om meerdere word documenten samen te voegen (het liefst in 1x meerdere tegelijk)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met het programmaatje uit onderstaande link
moet dat mogelijk zijn.

http://tfm.twins-software.com/TwinsFileMerger/Overview.php

Binnen Word zelf ken ik geen optie om dat handig voor veel bestanden te doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Even geprobeerd en werkt echt heel makkelijk, je voegt snel heel veel word documenten samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alle documenten in dezelfde directory hebt, zou je een macro kunnen aanmaken zodat je niet steeds dezelfde handelingen hoeft te verrichten. Ik kan je alleen niet vertellen hoe je precies een macro aanmaakt. Kijk hoever je met de help-functie komt. Het is wel vrij complex om daar mee te beginnen en het meteen toe te passen voor dat wat je wilt doen. Kost in het begin dus meer tijd dan als je het handmatig doet. Maar als je dit regelmatig moet doen, is het een nuttige tijdsinvestering.

Als je niet wilt programmeren, kun je ook steeds voor invoegen kiezen en dan bestand invoegen. Zo kun je meerdere word bestanden in 1 bestand invoegen. Zorg er wel voor dat je cursor aan het eind van je document staat want hij voegt in op de plaats van je cursor. Kijk welke sneltoetsen er achter de opdrachtwoorden staat. Zo hoef je niet alles met de muis te doen en gaat het sneller.