Waarom is half Europa vrij vandaag en wij niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pas maar op.. straks vieren we ook geen kersuhmis meer.. maar alleen nog maar suikerfeest :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, maak mekaar maar lekker bang! :-)
wij horen gewoon bij de verkeerde helft van Europa. Of toch niet, want wij hebben niet de minste feestdagen van Europe (maar ook niet de meeste).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu ben ik nieuwsgierig: welk Europese land heeft de minste feestdagen?

Antwoorden (3)

Omdat elk land zijn eigen feestdagen mag vast stellen. In Nederland is religie steeds minder belangrijk aan het worden, en vieren we de dag van alle ongenaamde heiligen dus niet als feestdag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat dan voornamelijk om de katholieke landen, die vieren op 1 november Allerheiligen.

In Nederland is de vrije dag tbv Allerheiligen afgeschaft in 1960.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat allerheiligen voor de meeste Nederlanders een totaal betekenisloze dag is. In veel andere landen hebben allerheiligen en allerzielen wél nog echt een betekenis.