Is eten in de winkel zonder het te betalen strafbaar?

Ik ben kassierster in de Aldi en wij hebben iemand op heterdaad betrapt toen hij een stuk chocolade aan het eten was maar hij ontkende dit en weigerde dit te betalen .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7.5K

Antwoorden (6)

Ja het is diefstal. Zonder betalen in een winkel iets toe eigenen
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u
ja als hij echt chocolade uit het schap haalt en het opeet en niet betaalt.
dan is het gewoon diefstal. daar kan je aangifte van doen
13 jaar geleden
Ja, zolang je iets in een winkel eet dat nog niet betaald is, hoort het toe aan de winkel, dus is het diefstal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juridisch is de klant pas strafbaar wanneer hij de winkel heeft verlaten. Zo lang de klant achter de kassa blijft, is hij nog in de gelegenheid om van zijn daad af te zien en dus de chocolade alsnog af te rekenen aan de kassa. Je bent dus pas gemachtigd om hem/haar aan te houden als hij de winkel heeft verlaten. Doe je dit al eerder; dus wanneer je het ziet gebeuren, dan ontneem je de klant al de gelegenheid om alsnog te betalen, en dan zal de politie hem/haar uiteindelijk weer laten gaan.
Ik ben het met je eens dat je de verdenking over je afroept als je in de winkel al je boodschappen gaat opeten, maar zo lang je maar betaalt; en de aangebroken verpakking netjes afrekend, is dit toegestaan.
In dit geval had je de klant moeten vragen of hij voornemens was dit te gaan betalen. Bij een ontkennend antwoord, had jehem naar buiten moeten laten gaan, en pas buiten moeten aanhouden. De overige (aangebroken) chocolade in beslag nemen en hem daarna overdragen aan een opsporingsambtenaar. De politie dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
paulus811
13 jaar geleden
Dit is (tot nu toe het enige) goede antwoord. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Heel helder en juist antwoord. Er is niets op tegen, als je alvast een paar happen van dat heerlijke croissantje neemt, als het maar duidelijk is dat je daar gewoon voor betaalt bij de kassa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je eens voor dat je met een jengelende peuter op zaterdagmiddag in een overvolle supermarkt moet wachten voor de kassa..."pappa, ik wil een broodje"
Ik doe het vaak genoeg om de sfeer in de rij voor iedereen aangenaam te houden. ;) Of de diabeet die een hypo krijgt en dus alvast dat flesje AA-drink opent terwijl die in de rij voor de kassa staat te wachten. In de regel hoeft het niet altijd zo zwart-wit te zijn als in het geval van de vraagsteller. Natuurlijk zijn er genoeg junks/winkeldieven/puberende tieners etc. die maar wat graag een hap uit de snoepbakken in de Trekpleister of de kruidvat nemen, of een blikje bier leegdrinken en daarna het lege blik weer terug zetten, maar ik denk dat niemand er raar van op kijkt als je je kind alvast een broodje geeft, of desnoods een banaan.
De meeste supermarktmanagers hebben dat ook liever dan dat de kids beginnnen te jengelen en te huilen.
Als medewerker/ster van een winkel dient u uw chef in
te lichten indien u een vermeende diefstal ontdekt.
Het gebeurt inderdaad veel dat mensen voor zichzelf of voor hun kinderen de verpakking van het product aan-
breken om het te (laten) nuttigen. Het gros zal dat gerust wel kenbaar maken bij de kassa.
Het is prettiger winkelenals eerder gekochte artikelen niet meegenomen worden naar een winkel met hetzelfde assortiment koopwaar
Maar u kunt ook verwachten dat uw vermeende winkeldief een kassabon kan tonen van het artikel dat hij nu oppeuzelt.
Menigeen heeft om diverse redenen een pakje kauwgom, druivensuiker, pepermunt, drop oid bij zich,
waarvan in sommige gevallen zelfs de verpakking is ongeschonden. Die stappen zonder het te beseffen van de ene winkel naar de andere.

Alleen cameratoezicht en registratie geven uitsluitsel.
Maar ga nooit de held uithangen voor dat vorstelijke salaris, want het kan ook nog de bedoeling zijn om de boel af te leiden, zodat alle ogen gericht zijn op Kwatta,
en een andere broeder in het kwaad met een nog
duurder iets het pand verlaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja want dat is net zoals stelen,