Wat is nou echt dé reden en dé remedie bij beslagen ruiten??!?! . Al veel gegoogled, kom er niet echt uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Beslagen ruiten krijg je als je ruiten zo ver afkoelen dat het condensatie punt van water in de lucht wordt bereikt. Oftewel: De lucht tegen het glas wordt zo koud dat het water dat er in zit begint te condenseren.

Dit is op te lossen door:

- Te ventileren met koude buitenlucht en deze op te warmen: Zo raak je vochtige warme lucht kwijt en haal je relatief droge lucht binnen (Immers: Het water is daar al uit gecondenseerd bij lagere temperatuur)
- De ruit te verwarmen (In de auto: Warme blazer aan zetten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden is dat het buiten kouder is dan binnen waardoor de damp (warmere lucht kan meer waterdamp bevatten) op de koude ruit condenseert.
Een remedie is dubbel glas (thermopane oid) of een beetje vaatwasmiddel over de ruit verspreiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De remedie is bij de Halfords een flesje anticondensgel te kopen (weet de naam niet precies, maar dat weten ze daar wel). Dit wrijf je met een doek uit over de binnenkant van je raam en je raam beslaat (vrijwel) niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ook een vochtvreter in je auto leggen.