Waarom stellen mensen hier vragen die ze zelf eenvoudiger, met minder handelingen en sneller ergens anders gevonden zouden hebben?

bijvoorbeeld deze: http://www.goeievraag.nl/vraag/zoeaven-strip-blauwbloezen-daarover-gesproken.4880

dit heeft niets met luiheid van doen, is het misschien om interessant te doen wat mijns inziens eerder dom overkomt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat heb ik ook wel eens.. Zie ik een vraag (op een ander forum trouwens) en dan denk ik: Kun je dat niet op google opzoeken? Mijn vraag heb ik echt gezocht, maar kon ik niet vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk de verslaving. Ik vind dit wel leuk. Gelijk heb je wel, want ik zoek ook wel eens een antwoord met Google om het dan vervolgens hier te plaatsen. Vaak wel met bron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan natuurlijk ook zijn dat goeievraag.nl zich hier onderscheiden kan. Dat vragen ingegeven worden mede met de gedachte van ja dat zal allemaal wel wat ik in vijf seconden via google vind maar hoe zijn de zoek-, vraag- en antwoordresultaten hier.

Het is is toch meer dan een linkjesplaatssite hier of niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gemakzucht?
Luiheid?
10 jaar?

Daarbij
Domme vragen bestaan niet. Wel luie vragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien dat mensen dit als een sociale bezigheid zien. Het is natuurlijk wel leuk om verschillende antwoorden op je vraag te krijgen, hierop te reageren of zelfs een discussie op te starten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt hier op een leuke manier meerdere antwoorden krijgen en ook nog punten verdienen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meegenieten van de gegeven antwoorden vind ik het leukst.
En een persoonlijk antwoord is toch altijd aantrekkelijker dan de reactie van een zoekmachine.
Ik heb altijd van die domme vragen,zo dom, dat Google ze niet begrijpt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik merk zelf dat als iemand een vraag stelt er bij mij een aantal associaties plaatsvinden waardoor ik het antwoord wel snel kan vinden door slim te googlen. De vraagsteller kan dit niet omdat hij bepaalde kennis/ervaring niet heeft omde juiste klik te maken waardoor je op google of andere sites het antwoord snle kan vinden.

Soms heb ik een vermoeden voor een antwoord wat ik doer googelen eof anderzins snel in de juiste context plaats en kan opzoeken.