Waarom hebben intervieuwers altijd de naaam van hun zender of programma op hun microfoon staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat gebeurt lang niet altijd. Maar meestal wèl, als er meerdere interviewers van diverse tv-stations of omroepen het gemunt hebben op één persoon die geinterviewd moet worden. Het is een beetje status. De kijkers van de andere stations kunnen dan zien dat "wij er natuurlijk ook bij zijn". En in andere gevallen is het ook heel simpel: als er 40 microfoons opgesteld staan bij zo'n bobo van de atletiekbond, die een persconferentie houdt over Yuri van Gelder, dan kun je naderhand je microfoon weer snel terugvinden. ;-)

Voor de geinterviewde is het ook handig. Hij ziet direct met wie hij te maken heeft. Zo kon Bram Moszkowicz de microfoon van Nieuwsuur (voorheen NOVA) ontlopen, want hij had ruzie met de eindredacteur, over de toegezegde baan van zijn geliefde bij Nieuwsuur. Dat relletje is overigens opgelost.
En zo kunnen politici ook direct de benen nemen, als ze iemand zien met een "geen stijl" of powned-microfoon in de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

sluikreclame
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is gewoon reclame
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclame! Als er meer mensen filmen, filmen ze het misschien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze weten dat de microfoon vaak door camera's is beeld wordt gebracht, daar maken ze op deze manier reclame gebruik van!