help wie heeft ervaring oid ik ben 6 weken zwanger, en ik vloei nu bloed, als ik naar het toilet gaat

ben nu 6 weken zwanger en ik vloei bloed tijdens het plassen niet heel erg, maar ik behoor ook niet nu ongesteld te worden, wie kan er mij helpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Om je gerust te stellen: Het kan gebeuren dat je een beetje bloed verliest tijdens de zwangerschap. Dat komt ook relatief vaak voor.

Het is verstandig om dit maandag wel met je arts te bespreken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens vraag je naar ervaring. Ik heb dat als man niet, maar ben medisch bioloog. Dat betekent dat ik een goedbedoeld advies geef, maar geen arts ben. Overigens denk ik niet dat je veel aan ervaringen van anderen hebt. Bloedverlies kan verschillende oorzaken hebben en het enige dat bekeken kan worden is of je nog zwanger bent. Daar kan je mee wachten tot maandag, maar als je het niet vertrouwd of je ziek voelt kan je de dokterspost bellen.

Toegevoegd na 27 minuten:
SusyQ wijst erop dat je hier al veel vragen over hebt gesteld. Wat dat betreft snap ik niet waarom je niet naar de huisarts gaat. Dat kan vanaf morgen weer, spoedeisend is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ga naar de dokter. Niet wachten maar direct bellen met de huisartsenpost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is geen vraag voor gv? ga zo spoedig mogelijk naar een arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik het niet mee eens. Bloedverlies komt vaker voor en m.i.hoef je niet op stel en sprong naar de dokterspost. Ik denk dat ze hetzelfde zeggen als in mijn antwoord. Als je ongerust bent kan je best bellen, maar het is wel bedoeld voor noodhulp wat niet kan wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SOM, helemaal met je eens, het is een geruststelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens naar haar eerdere vragen, één en twee maanden geleden. Ik raad haar wél aan om onmiddellijk de dokter te bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad SusyQ, goed gezien. Ik ben het met je eens dat ze naar de dokter moet, maar dat hoeft niet vandaag (is m.i. niet spoedeisend en levensbedreigend)
Het zal een tussenbloedinkje zijn en dat is niet ernstig, als je het niet vertrouwd, toch maar even naar de dokter.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ter geruststelling, ik heb het in beide zwangerschappen gehad en mijn nu volwassen dochters ook.
Het komt vaak voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie jou kan helpen is de stem van een dokter op de huisartsen post die je aan de lijn krijgt om jou gerust te stellen, dat het niet altijd ernstig is om een beetje bloed te verliezen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is groot dat het een miskraam is, 6 weken zit nog onder de drie maanden en in de 1e drie maanden heb je de grootste kans op een miskraam. Ik heb zelf drie zwangerschappen mee gemaakt van mijn moeder, waaronder een miskraam plaats vond. (Die kan ik nog goed herinneren omdat het een kleine drie jaar geleden was)
Ik wil je de moed niet in je schoenen laten zakken nu, bel alsjeblieft zo snel mogelijk met de huisartsenpost, zoals raamklaza al zei!

Toegevoegd na 26 seconden:
De kans is groot moet zijn, de kans is er*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien uw vorige vragen heb ik het idee dat uw huisarts
nog niet in het verhaal voorkomt, en dat er zeer waarschijnlijk andere factoren een rol spelen dan een
zwangerschap.
Bent u onder behandeling bij een verloskundige?
Zo ja, ga met deze info daar naar toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je verder geen krampen hebt in je buik, moet je je geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt je waarschijnlijk nog niet aangemeld bij de verloskundige? Neem dan contact op met de huisartsenpost. Waarschijnlijk krijg je te horen dat je in dit stadium van de zwangerschap niets anders kunt doen dan afwachten maar ik ben niet in de positie om dat te kunnen beoordelen op grond van deze informatie. Gewoon bellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi inderdaad snel naar de huisarts gaan of naar een andere geneeskundige dienst. Tegelijk wil ik je aanmoedigen om niet te paniekeren.ik heb nog vijf maanden bloed verloren tijdens mijn zwangerschap en nadien een gezonde dochter gebaard van 4 kg. en zelfs als er iets niet in orde is, kan men tegenwoordig al heel veel doen om het te verhelpen.
mag ik je los van dit allemaal toch even een tip geven? laat je vooral zeker geen angst aanpraten ivm je zwangerschap. zwangere vrouwen krijgen vaak te maken met mensen die afschuwelijke verhalen vertellen over hun zwangerschap en bevalling. hierdoor beschouwen meer en meer vrouwen een zwangerschap als een soort ziekte en bevallen als een levensgevaarlijk evenement. daardoor genieten vele vrouwen niet mee van hun zwangerschap en zijn hoogst gespannen als ze moeten bevallen. Samen met een liggende bevalling, wat nog in vele omstandigheden de norm is, zorgt dit voor erg vervelende gevolgen.
wees gerust : de natuur van een vrouw is om kinderen te baren en in onze westerse wereld ben je zodanig omringd dat het in het allergrootste deel van de zwangerschappen allemaal wel goed komt. en mocht je kunnen kiezen, beval dan vooral gehurkt want de zwaartekracht is een enorme hulp.
En nu: ga naar de dokter, laat je verder opvolgen en geniet als alles okee bevonden wordt van het prille leven dat er in je buik aan het groeien is.
ik hoop voor jou dan ook dat het verder allemaal goed loopt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kalmte moet je bewaren en naar doctor-specialist of gynaecoloog gaan, dit gaat jou heel wat narigheid besparen, misschien moet je wel thuisblijven van je job en "Berotec" innemen, dit om de baarmoeder te ontspannen en spierspanningen weg te nemen, of misschien ga je wel in observatie naar het ziekenhuis voor een 2-tal weken , en loopt je zwangerschap verder rustig tot de bevalling
vooral niet panikeren is de boodschap
succes......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een van jouw vorige vragen geef je aan dat je zwangerschap ooit is misgegaan. Wie weet heeft iemand je er al op gewezen, maar ik heb het allemaal niet gelezen ik wil jou z.s.m. laten weten: Ga naar de HUISARTS. Direct.