De verloskunde zal je misschien ook al uitgelegd hebben, dat het een persoonlijke keuze is, en dat je daar maar een beperkt deel van de aangeboren afwijkingen mee kunt opsporen.

Je moet jezelf afvragen wat je met de kennis zou doen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval heb je een andere verloskundige nodig. Zij werkt voor jou, niet andersom. En één van de belangrijkste taken van een verloskundige is het beantwoorden van al jouw vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens!
Wij hebben het niet gedaan omdat wij geen risico voor het kind wilde dus sowieso geen punctie. Ook wilden wij de zwangerschap niet afbreken als er wel syndroom van down is. En dan krijg je alleen een hele ruime schatting van de kans en dat zei ons niet zoveel. succes bij je keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er geen duidelijke reden is om een test te doen of als er geen risicofactoren zijn die een verhoogt risico kunnen geven zullen deze tests niet gedaan worden.

is er aanleiding is om een combinatie test te doen kan dit raadzaam zijn. maar vraag je goed af wat je wil met een uitslag als deze positief zal blijken.
sommigen doen de test niet omdat het niets zal veranderen aan hun persoonlijke situatie en keuzes.
het is dus maar net wat je zelf wil