Op welke manier vermindert alcohol de vruchtbaarheid van de vrouw?

Het is bekend dat vrouwen die veel alcohol drinken kans hebben om minder vruchtbaar te zijn dan vrouwen die niet drinken. Maar wat ik nergens terugzie, is waar het precies fout zou gaan.

- Gooit alcohol de menstruatiecyclus overhoop waardoor de vrouw niet meer regelmatig is?
- Maakt alcohol het baarmoederslijmvlies minder doordringbaar voor spermacellen?
- Tast alcohol de eicel zelf aan?

Dus: wat gebeurt er precies waardoor een vrouw die alcohol drinkt minder kans heeft om zwanger te worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Het vermindert het aantal eicellen. De kwaliteit van de eicellen gaan achteruit.

Je kan het teruglezen in de abstabt van dit artikel

Toegevoegd na 4 minuten:
Miss is dit ook wel interessant
Google: Experimental data on the effect of alcohol on fertilization