Wat werd in de jaren '60 gedaan met baby's die binnen een aantal dagen overleden in het ziekenhuis?

Werden deze als 'biologisch afval' afgevoerd, kregen ze een massagraf, werden ze gecremeerd of misschien gewoon begraven als een volwassen persoon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als een kind heeft geleefd, moest het, ook in de jaren 60 gewoon ten gemeentehuize worden aangegeven, en dientengevolge, werd het kind begraven of gecremeerd na overlijden.

Vroeggeboorten, dus doodgeborenen werden, volgens mij, zondermeer, ""afgevoerd"".
Dat gebeurt nu nog. Als je bv een zesmaands kindje krijgt, dat dood is, moet je heel veel moeite doen om het nog te zien te krijgen. Een begrafenis is niet nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Foetussen zullen wel met operatief verwijderde lichaamsdelen worden vernietigd. Dit gebeurt wel ""apart"" van ander afval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vroeger werden de ongeboren kinderen afgevoerd. Maar tegenwoordig niet meer je hebt de keuze wat je wilt... of je het nog wilt zien en of je het wilt begraven of cremeren (weet ik uit ervaring) er zijn speciale regelingen met uitvaartverzorgers voor dit soort omstandigheden. dus nu veel beter geregeld dan vroeger gelukkig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja meneer......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er op dat M aan het graven is in zijn/haar minder frisse familiegeschiedenis. Jet: au... Ik ben blij dat de tijden veranderd zijn.