Heeft er iemand weet van "wind - olie en hoe het zelf gemaakt kan/mag worden?

Het kind van en familielid heeft reflux en de ouders zijn op zoek naar het (niet meer) verkrijgbare product.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het niet verstandiger om medicatie aan de huisarts te vragen?

Het beste antwoord

mijn dochter heeft reflux en best zwaare we hebben van alles geprobeerd dus dent dat zo een olie niet echt helpt bij reflux.
reflux is zuur dat naar bovenkomt. Wij gebruiken in elke fles gaviscon poeder en dat kunnen ze ook best gebruiken het zorgt ervoor dat de slokdarm niet verbrand door het zuur en het niet pijn doet als het naar bovenkomt.
Maar bij ons is het nog altijd niet helemaal opgelost ze huilt nog veel door de dag en slaapt ook bijna niet. Nu gaan we haar laten onderzoeken door een andere kinderarts in de universitaire ziekenhuis in leuven ik denk ook dat het kwestie is van de juiste kinderarts te vinden!
We zijn al naar 2 verschillende geweest en die zeide alle 2 iets anders en het heeft helemaal niet geholpen ik blijf zoeken naar de juiste kinderarts.
Als ze niks krijgt voor haar reflux kan haar slokdarm ook ontsteken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je mag het zelf niet maken omdat er wat chemische stofjes inzitten.

Ik dacht dat het bij de meeste apothekers nog wel te halen valt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In België nog wel verkrijgbaar , zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Venkelolie, waarschijnlijk het hoofdbestanddeel van de windolie, is wel gewoon in Nederland verkrijgbaar. Zie bijvoorbeeld http://www.aromatica.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_aromatica.tpl&product_id=33&category_id=9&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=12

Doe als er sprake is van lichte darmkrampjes een druppeltje venkelolie in een flesje babyvoeding of water en laat dit opdrinken. Of een druppeltje op de vinger doen en op laten zuigen. Ook is het mogelijk venkelolie met wat babyolie het buikje van de baby in te wrijven. Want de etherische olie van venkel werkt ontkrampend via de huid. Als de baby moedermelk drinkt, dan is het verstandig dat de moeder zelf ook venkelolie gebruikt of venkelthee drinkt.
Amadea