Doet de prikpil zeer? Wat zijn de bijwerkingen hiervan? Wie prikt de prikpil, is dat de huisarts of een ander iemand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

De prikpil wordt meestal in je bil gegeven en dat kan zeer doen als je gespannen bent of als eentje niet weet hoe ze moet prikken maar dat is maar heel even dan.
Meestal is het pijnloos.
Je kunt de prikpil van via je huisarts krijgen zowel je arts als de assistente kunnen je prikken.
Je kunt hem ook via de rutger stichting krijgen.
De prikpil is voor 3 maanden en het leuke er aan vond ik zelf altijd dat je pms ook meestal weg is omdat je 3 maanden lang dus veel minder hormoonschommelingen hebt.
Met de prikpil is wel je risico op trombose hoger.
Zeker als je rookt.
Dus altijd goed overleggen met de arts of hij vind dat het verantwoord is.
Als je stopt kan je mensturatie voor lange tijd ontregeld zijn of wegblijven.
Dus als het even tussendoor wilt nemen en daarna snel zwanger worden is het geen goed idee.
Verder is het goed om te bloeden voor een vrouw omdat zich slijmvlies kan gaan ophopen in de baarmoeder en eierstokken en dat kan de vruchtbaarheid verminderen.
Dus bij langdurig gebruik zou ik af en toe een pauze inlassen om de baarmoeder de gelegenheid te geven zich te eventueel van overtollig slijm te ontdoen.