Ik ben 3 maanden gestopt met de pil. Na twee maanden ongesteld te zijn geweest, ben ik in de derde maand een week overtijd, maar niet zwanger. Wat kan dit zijn?

Ik heb een vrijwel regelmatige cyclus, ik vond het vooral raar omdat ik de eerste 2 maanden na het ontpillen wel gewoon op de juiste tijd ongesteld werd en de 3e maand blijft het wel al een week uit. De zwangerschapstest was negatief.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Wat is je vraag nu?
Miekie77
3 jaar geleden
Met een zwangerschapstest heb je nooit vals positief, maar kun je wel vals negatief hebben. Kortom, het kan zijn dat je wel zwanger bent, maar dat de test nog niet voldoende zwangerschapshormoon kon waarnemen. (ook heel lichte kruisjes kunnen wijzen op zwangerschap).
Ik adviseer je wat later weer een test te doen. Mocht deze wederom negatief zijn, is het toch goed om langs de huisarts te gaan.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Als je pas drie maanden geleden bent gestopt met de pil kun je nog niet echt spreken van een regelmatige cyclus. Je bent pas twee keer 'gewoon" ongesteld geweest!
Amadea
3 jaar geleden
Als jouw sterke zwangerschapswens stress veroorzaakt kan dat ook de reden zijn dat je menstruatie uitblijft. Want stress heeft daar invloed op.

Antwoorden (1)

Wanneer stopt met de pil, is de kans groot dat je cyclus onregelmatig is.

Het kan ook zijn dat de zwangerschapstest een verkeerde uitslag heeft gegeven. Je zou een tweede zwangerschapstest kunnen doen en kijken wat de uitslag daarvan is. Als beide negatief zijn, zou ik ervan uitgaan dat je te maken hebt met een onregelmatige menstruatie na het stoppen van de pil.

Mocht je cyclus langer dan 6 weken zijn na het stoppen van de pil, dan is het aan te raden naar de huisarts te gaan.