Klopt het als je tijdens je zwangerschap vis eet dat je later een een slimme kind krijgt?

Had het gelezen ooit in een blad vond het vreemd, maar stond geen uitleg bij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

- Zwangere vrouwen; omega 3 vetzuren zijn zowel voor de zwangere vrouw als voor het ongeboren kind van groot belang. Door middel van voedingssupplementen met visolie kunt u uw kindje en uzelf voorzien van deze belangrijke vetzuren.

Of door het eten van - vooral vette - vis.
In die omega 3 vetzuren uit vis, zit weer een stofje:
Docosahexaeenzuur (DHA);
DHA heeft een positieve werking op het ontwikkelen van de hersenen en het zenuwstelsel.

Er wordt ook gesuggereerd dat mensen met een erfelijke aanleg voor de ziekte van Alzheimer het ontstaan van die ziekte kunnen vertragen door het verhogen van de DHA inname.

Misschien dat het daar vandaan komt.

Maar het blijft allemaal wazig en je weet niet hoeveel je dan zou moeten nemen, of hoeveel vis je zou moeten eten.

De stelling zoals in jouw vraag, die klopt dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een typisch bakerpraatje zou ik zeggen.
Maar vis op zich is natuurlijl heel gezond vanwege de omega vetzuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere visboer zal hier volmondig ja op zeggen! Maar het is net zo waar,als dat de baby horentjs krijgt,als je veel rundvlees eet! Nee dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Moolkeesje. Ga nu gelijk uitzoeken wat mijn schoonmoeder heeft gegeten tijdens haar zwanerschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet ik dat nou positief of negatief opvatten? Hoe het ook zij,het resultaat verander je nu toch niet meer!
Het is niet waar maar kan wel gezond zijn. Let op! Je mag geen rauwe vis uit de supermarkt eten. Hier zit een bepaald conserveringsmiddel in dat niet goed is tijdens je zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vis eten is wel heel goed, dus zou ik vooral blijven doen tijdens de zwangerschap. Maar een slim kind staat toch echt los van wat de moeder in spé eet....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lust geen vis, dus nooit gegeten toen ik zwanger was, maar toch heb ik 2 behoorlijk intelligente kids.
Bakerpraatje dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nope dat wordt je kindje echt niet slimmer van. Wat wel een goed idee is: niet roken (ook niet in jouw beurt) niet alcohol (ook niet 1 glaasje) en geen medicatie (nog geen paracetamolletje) Daar geef je je kindje echt een hele goede voorsprong mee. Vermijd stress en probeer te genieten van deze tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van 1 x vis eten zal een kind niet slimmer worden
Van alleen maar vis eten ook niet.

Ik gok dat een uitgebalanceerd voedingspatroon wel ten goede komt voor de ontwikkeling van een ongeboren kind.