8 maanden bezig zwanger te raken en nu 1 dag mini ongesteld geweest, kan ik nu zwanger zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb niets toe te voegen aan onderstaande antwoorden, ga alleen voor je duimen !!
Weet hoe spannend het kan zijn, elke maand weer.

Antwoorden (4)

Ja in theorie zou je zwanger kunnen zijn.
Maar als ik jou was zou ik bij de apotheek voor een paar euro een zwangschapstest halen, dan weet je het zeker. Daarbij wil ik je graag aanraden om eens rond te snuffelen op internet, er staan meer dan genoeg methodes op om uit te vinden wanneer je vruchtbare periode is!
Succes en veel plezier!

(ik ging er bij dit antwoord vanuit dat je de overige 8maanden wel gewoon je normale cyclus hebt gehouden en dus regelmatig 'normaal' ongesteld bent geweest.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan, zoals elke maand de kans bestaat, maar dat kun je aan die bloeding niet aflezen. Het kan een innestelingsbloeding zijn geweest, maar ook gewoon een (mini)menstruatie.

Het beste kun je toch even een testje doen, dan weet je het zeker.Wacht daar echter wel mee tot minimaal de periode dat je normaliter ongesteld had kunnen worden. Zeker in die eerste twee weken kun je enerzijds nog te weinig hcg in je bloed hebben om het te kunnen meten (vals negatief) maar kan er ook nog ZO veel misgaan, dat een eventueel bevrucht eitje toch niet innesteld (vals positief).

Eigenlijk kun je daar pas na 12 weken echt iets zinnigs over zeggen, maar als de eerste test na ca. 2 weken positief is, is de kans vrij groot dat het ook ' doorzet' .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ligt een beetje aan het tijdstip waarop je die "mini-ongesteldheid"kreeg.
Was je al een dag of twee overtijd?
Dan kan het namelijk een innestelingsbloeding zijn, en dan kun je dus zwanger zijn. (een innestelingsbloeding is een bloeding die optreedt als het bevruchte eitje zich in de wand van je baarmoeder innestelt, dit kan soms heel licht bloeden).

Ik weet hoe het is, als je vermoedt, en vooral als je heeeeel erg hoopt dat je zwanger bent, duurt elke dag een eeuwigheid. Maar toch is het enige advies dat echt uitsluitsel kan geven: afwachten!!
Als je een test hebt gedaan, dan weet je het pas zeker.

Zelfs door de spanning of je wel of niet zwanger bent, kan je menstruatie ontregelt raken. Dus probeer afleiding te zoeken, hoe moeilijk dat ook is, en als je ongesteld moet worden, komt dit vanzelf.
Zo niet, dan kun je binnenkort een test doen.
Ik wens je ontzettend veel sterkte met afwachten, en als je zwanger bent zou ik t leuk vinden om een mailtje van je krijgen, dan kan ik je feliciteren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan!

Als het is vóórdat je je menstruatie verwachtte, kan het een innestelingsbloeding zijn. Een bevruchte eicel nestelt zich gemiddeld 5 tot 7 dagen na de eisprong in in het baarmoederslijmvlies. Dat zijn gemiddelden: je kunt uitgaan van minimaal 3 dagen tot maximaal een dag of tien na de eisprong.

Als daarbij een bloedvat wordt geraakt, kun je een dag wat bloedverlies hebben. Dat is over het algemeen lichtroze tot bruinig bloed, niet helder rood, weinig, en één tot maximaal anderhalve dag lang.

Verder hebben sommige vrouwen terwijl ze zwanger zijn een pseudomenstruatie rond de tijd dat ze normaal ongesteld zouden worden. Dat is ook weer kort en weinig bloedverlies.

Het komt het vaakst voor op het moment dat de eerstvolgende menstruatie na de eisprong zou zijn geweest, maar sommige vrouwen (dit is echt een uitzondering) hebben het tijdens de hele zwangerschap iedere maand.

Maar: dit bloedverlies kan ook iets heel anders zijn. Het kan bijvoorbeeld gewoon een minimenstruatie zijn. Dat komt voor.

Een andere alternatieve verklaring is een ovulatiebloeding. Soms kun je wat bloedverlies hebben rond de eisprong. Als de minimenstruatie zo'n 14 dagen voor je verwachte menstruatie plaatsvindt, is dat waarschijnlijker dan een innestelingsbloeding.

Maar de enige manier waarop je hier uit komt (je kunt je hiermee namelijk echt gek maken!) is om een testje te doen. Als je al acht maanden bezig bent, ken je ongetwijfeld het advies om daarmee te wachten tot je overtijd bent, anders kun je een fortuin uitgeven aan testen!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord en ook alle facetten erin meegenomen. +