Hallo, ik ben vandaag 3 dagen overtijd en ik heb deze morgen een clearblue test gedaan. Deze was negatief jammer genoeg. Heb ik te vroeg gestest?

Zwanger worden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.5K

Antwoorden (3)

Het beste is om te testen als je één dag of meer overtijd bent. De zwangerschapstest reageert op het HCG-hormoon in je urine. Als je zwanger bent, heb je elke dag meer van dat hormoon in je urine. Zodra je echt overtijd bent, bevat je urine genoeg HCG om de test positief te laten zijn. Bij de test van clearblue staat dat je hem al vanaf de eerste dag dat je menstruatie zou moeten beginnen al kan testen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat ik de volgende test zondag ga doen. Wat heb nu nog geen maandstonden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik heb vrijdag mijn laatste pilletje duphaston genomen.. Normaal moest ik ze maandag doorgekregen hebben
Een lichaam heeft even tijd nodig om aan de nieuwe situatie te wennen. Daardoor kan het te vroeg zijn voordat je het kunt zien met de test. De test kan in theorie al 4 dagen voor de menstruatie positief uitvallen, maar bij sommige mensen duurt het gewoon iets langer. Je zult dus even geduld moeten hebben! Heb je al een verloskundige op het oog? Bel deze dan even. Zij zullen je telefonisch vast in begrijpelijke taal kunnen uitleggen waar je op moet letten en wanneer je de test het beste nog eens kunt herhalen. Of misschien kun je een vriendin in vertrouwen nemen en lees de bijsluiter samen door.
Stel dat het raak blijkt te zijn: gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe zou de test nu betrouwbaar moeten kunnen zijn maar ik zou hem bij uitblijven van je menstruatie over twee dagen toch gewoon opnieuw doen. Toen ik van mijn inmiddels 6 jarige dochter pril zwanger was testte ik ook aanvankelijk negatief... Merk je aan je lichaam veranderingen? Bv gevoelige borsten, last van misselijkheid of veel boeren dan maakt dat de kans dat je zwanger bent nog wat reëler. Succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb soms wat hevige buikkrampen soms wat minder, steken in de buik,last van diaree, witverlies, soms steken in de liezen, vorige week had ik licht oranje verlies
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas zie ik daar niet een verschijnsel bij staan (afgezien van de buikkrampen maar die kunnen ook met de diarree te maken hebben) die een zwangerschap doen vermoeden. Als je klachten al een paar dagen duren misschien toch even naar de huisarts....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn huisarts zit 2 weken niet en op het internet stond dat dat oranje verlies een innesteling kan zijn. Heb niet iedere dag diaree. Ook last van romlelende darmen