Tijdens de zwangerschap maakt het hele lichaam en ook de buik, natuurlijk, een aantal flinke veranderingen door. In een relatief korte periode groeit de buik behoorhlijk. De huid van de buik zal zich van zijn flexibelste kant moeten laten zien. Aangezien een navelpiercing door de huid rondom je navel zit, zal ook de piercing meer ruimte nodig gaan hebben. Het gewone, korte staafje zal in veel gevallen niet voldoende zijn. Met behulp van comfortabele flexibele piercingsieraden kan de piercing toch behouden blijven.

Wanneer de navelpiercing namelijk niet voldoende ruimte heeft kan die gaan irriteren en kunnen de piercingbolletjes pijnlijk in de huid drukken. Daarom zijn er speciale zwangerschapspiercings waarvan de staafjes gemaakt zijn van flexibel Bioplast en deze kunnen gemakkelijk zelf ingekort worden. Het flexibele staafje vormt zich naar het lichaam en beweegt mee, zodat de draagster er zo min mogelijk last van heeft.

Soms blijft er toch écht te weinig plek over om de navelpiercing te laten zitten tijdens de zwangerschap. Zeker tijdens de laatste weken kan er flink wat spanning op de piercing komen te staan. Er kan dan irritatie ontstaan, of de spanning op de huid zorgt er uiteindelijk voor dat de piercing zelfs uitgroeit. Irritatie is te herkennen aan een gevoelige, iets rode huid. Een uitgroeiende piercing kan op een soortgelijke manier beginnen, maar vaak kun je dan ook echt goed voelen dat het staafje erg strak onder de huid zit en dat kan de huid die over het staafje ligt iets donkerder kleurt. In deze gevallen is het meestal beter om de piercing tijdelijk uit te doen. Na de bevalling kan geprobeerd worden deze weer in te doen met een staafje met extra lengte. Na verloop van tijd kan er meestal zonder problemen weer een korter staafje in.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat maakt dit antwoord "niet waardevol". Dat zou ik nou wel eens willen weten.

Andere antwoorden (1)

Zolang je er geen last van hebt, kun je deze gewoon laten zitten. Merk je dat het pijn gaat doen, voel je dat er veel spanning op komt te staan, of wordt de huid rondom de piercing rood? Dan is het slim om de piercing uit te doen om eventueel uitscheuren te voorkomen.

Er bestaan speciale zwangerschaps piercings. Dit zijn flexibele piercings die je aan kunt passen in grootte en tijdens je zwangerschap kunt dragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
niet direkt een antwoord met wat er met de piecing gebeurt, maar om nou te minnen zonder uitleg ......