Is er een mogelijkheid om een baby te krijgen naast zwangerschap?

Toegevoegd na 4 minuten:
Helaas ben ik te oud voor adoptie, dus ik dacht is er een mogelijkheid om naast zwangerschap en adoptie een mogelijkheid om een baby te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De enige vorm om een kind te krijgen naast zelf zwanger worden of adopteren die ik kan bedenken is draagmoederschap. Dan wordt een andere vrouw zwanger voor jou, van het zaad van jouw partner of een (anonieme) donor. Bedenk echter wel dat commercieel draagmoederschap in Nederland verboden is, je mag dus niet een vrouw betalen om een kind voor jou te baren én dat als de baby geboren is jij geen enkel recht hebt om het kind op te eisen. Als de draagmoeder na de bevalling beslist om toch zelf het kind te houden - bijvoorbeeld omdat ze zich is gaan hechten - dan sta jij met lege handen. Als je zo'n zwangerschap via een ziekenhuis wilt regelen, dan is de leeftijdsgrens 40 jaar. Ben je ouder en kun je een vrouw vinden die voor jou een kind wil baren, dan rest je niets dan zelf-inseminatie, dwz met behulp van een spuitje (uiteraard zonder naald) breng je het sperma zelf in de baarmoeder in. Een handleiding over hoe dat moet, vind je in folder 23 van Freya (zie link).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je niet wil of kunt adopteren, wordt het erg lastig. Je kunt proberen om stiefouder te worden, of, als een dame bent, een lesbisch huwelijk aan te gaan en mee-moeder te worden. Verder is er altijd gebrek aan goede pleegouders.